-
Hur klarar man av att överleva under en bodelning
Jag undrar om någon vet hur man klarar av en segdragen bodelning med ekonomiska oegentligheter som måste utredas av advokater?
Det känns som att allt kommer att ta evigheter, känns tungt att "orka" överleva och fungera i vardagen. Känner att jag bara jobbar mycket, sköter hem och barn och ser inga ljuspunkter. Har svårt att koppla av. Kan ej se TV själv eller läsa, känner mig bara uppe i varv. Vad gör man?
Kram
-
Precis där jag befinner mig, vårt juridiska ombud sa att det är den värsta tiden- innan han har flyttat ut helt samt att den ekonomiska biten är avklarad. Just ekonomiska oegentligheter är segt framför allt om den ena parten drar benen efter sig och klagar på att det blir dyrt. Men jag ser det som så att jag ska inte ner på hans nivå- inte alls- ska hålla huvudet högt och visa att jag faktiskt kan bete mig bättre än han. Om han blir rik på pengarna blir inte jag fattig !!
Det är konstigt hur det kan bli- från rosa till blygrått på ett år ...........nu har vi dessutom en ganska så jobbig sak i bagaget- jag fick en stroke i augusti 2009 och blev i princip dödförklarad. Jag fick kämpa hårt för att komma tillbaka och idag har jag mitt gamla jobb tilbaka- tadaaa. Hur gamla är dina barn- mina är 4 resp 8 år gamla.
Jag skulle rekommendera en riktigt bra bok - det har funkat ganska bra för mig( nu gillar jag iofs att läsa), man måste hålla tankarna i schack- annars drar dom iväg med en till otrevliga platser. Tänk på dig själv och vad du vill göra- kanske starta ett renoveringsprojekt eller vad du vill för att hålla tankarna där du vill att dom ska vara- i nuet !!
Jag brukar baka med mina grabbar- det tycker dom är kul- och att få äta chokladbollarna efteråt är ju värsta festen !!
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler