Har själv funderat i de här tankarna...inte för att jag är där än, men att jag vet(hoppas) att den dagen kommer.
Under hela ”skilsmässoperioden” har jag försökt vara öppen och ärlig mot mina barn, utan att för den del belasta dem med mina innersta tankar och funderingar.
Naturligtvis är , kanske, den hanteringen lättare när man har lite äldre tonårsbarn.
Likaså förstår de att jag eller deras mamma förr eller senare kommer att träffa någon ny (livs)partner och det har jag till och med diskuterat med dem.
Jag håller med Regnvåt i hennes resonemang, bara för att man träffar någon ny så behöver man väl inte ”starta” en ny familj dag 2. Hemska tanke!
Jag kommer aldrig att försöka ersätta deras biologiska mamma med något substitut( inget illa menat mot er kvinnor

) för att på så sätt leka den lyckliga kärnfamiljen. För vad skulle det ge mig och barnen?
Naturligtvis så kommer jag att söka min egen lycka men den behöver inte inkräkta på min roll som pappa till min älskade barn. Framför allt så kommer jag inte involvera dem så fort jag träffar en ny partner. Informera dem möjligtvis men att sammanföra dem innan jag är 100%-igt säker ser jag ingen nytta med.
Sedan beror det säkert på vad man som individ söker. Att bilda familj och fortplanta sig var på ett annat sätt primärt för mig för 20 år sedan.
Idag skulle jag ha mycket svårare att se mig i en ny pappa roll, har till och med svårt att tänka mig som omgift.
//LL