Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 16:02:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad sen?  (läst 6217 gånger)
mamma mu
Hjältemedlem
Antal inlägg: 709

« Svara #159 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 19:37:58 »

Mm..har så svårt att vara självisk och bara tänka på mig själv..har aldrig gjort det. Aldrig. Mycket man måste lära sig på vägen..
Anmäl till moderator   Loggat
magda
Fullständig medlem
Antal inlägg: 20

« Svara #158 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 18:58:14 »

ja pengar är ju egentligen inte värt ngt i längden...han inser kanske sitt misstag när det är försent. Bra att du inte finns där och ställer upp och tar hand om saker , just det tycker jag är svårt , att släppa , jag har alltid varit sådan att det varit jag som ordnat allt , fortfarande har jag svårt att inte ordna saker , är fortfarande också väldigt känslig av hur han mår , hans humör smittar av sig på mig , egentligen skulle jag bara vilja vara förbannad och inte bry mig så mycket, det är ju han som gjort fel ,inte jag .
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #157 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 18:06:01 »

Visst är det tungt. Det värsta är att vi kämpat så många år med dålig ekonomi som tärt mycket på vårt äktenskap. Nu har han då en stormrik kvinna som köpt en STOR båt till honom, en sådan som VI alltid drömt om, hon betalar resor till Lappland, Portugal, hon betalar hans hyra, el, olja, kläder i massor, skor, kostymer, flat screen tv, Ipod, högtalare...listan ÄR mycket lång. Det gör mig SÅ illa...Vet att pengar inte är allt men fy så det gör ont då vi hade det så tungt hela tiden och det har ju JAG ännu, men inte han. Han kan njuta och resa medan jag kämpar med räkningar och inte kan göra något roligt med mina barn..Det är det värsta...Tror på allvar att skulle han inte träffat nån så rik så skulle han ha varit hemma tillbaka...
Disskuterade vidare om sommaren idag och konstigt nog förstod han..Han bad fortfarande att jag skulle hålla F lite längre i slutet av juli då turturduvorna skall ut på lång resa med sin fina båt..men han minskade 2 veckor till en o en halv..får se..har ju gärna F hemma förstås men han måste ju också få känna på hur det är..Jag finns inte alltid där för honom mera..tyvärr.
magda
Fullständig medlem

« Svara #156 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 16:00:19 »

mamma mu: förstår att det måste vara fruktansvärt på ett annat sätt än jag har det (min man har inen annan ännu, blev ingen fortsättn med de andra..) just att din fd man har en ny , då kan jag tänka mig att känslorna blir på ett annat sätt , bra att du sätter gränser.
magda
Fullständig medlem

« Svara #155 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 15:56:50 »

hej igen , ursäkta om jag hamnade i fel inlägg..skulle öppna ett nytt ämne ,men det är kanske ok? Obeslutsam
magda
Fullständig medlem

« Svara #154 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 15:55:20 »

Hej , har inte skrivit på länge här , ligger i skilsmässa sedan sju månader nu , min man var otrogen med flera i många år. Bor i egen lägenhet nu , barnen varannan vecka. Jag har ändå klarat det här bra känns det som , nästan "för" bra...känns som att jag bara handlat utan att känna efter , alla runt om mig säger att jag borde vara vansinnig och arg, men jag känner mig inte speciellt arg , det är klart ibland kommer ilska , men bara korta stunder , ledsen och gråter gör jag också bara korta tillfällen . Egentligen är jag en riktig känslomänniska ,kan bli vansinnig och väldigt upp och ner, väldigt känslosam,men nu är det liksom tomgång... Är det fler som kännt så här? Mina vänner tycker att jag är så stark, känner mig stark för det mesta , men tycker ändå att jag borde bli mer rejält förbannad , han har verkligen ljugit och bedragit mig så länge...men kommer jag inte vidare om jag inte reagerar rejält? min fd man och jag kommer bra överens ang barnen . läser ju om det här med olika faser , chock fas mm , men vet inte var jag är eller har varit någonstans..
lämnat
Seniormedlem
Antal inlägg: 173

« Svara #153 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 06:48:02 »

Vad imponerad jag blir av dig Mamma mu titta vad långt du har kommit..Leende (smiley)
Du klara detta jätte bra, och det är inte fel att ställa krav.......!!!!
Stå på dig bara.
Stor kram till dig och alla andra......
Man kommer igennom det på ngt sätt.
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #152 skrivet: 11 Maj 2010 kl. 05:23:41 »

Pratade om sommaren med x. Han måste vara ut ur sitt hus i 2 mån och skall då bo med henne bland annat. F skall han ha lite när det passar honom..Sa ifrån och bad att vi fortsätter med varannan vecka. Han har valt dethär och får nu fixa det. Han blev förvånad att ja nu mitt i allt går med på att F och hon träffas hela tiden. Jaa, vad kan jag? Det är ju såhär han ville ha det. Sen har han nog planerat 2 veckor med henne som han bad mig hålla F men ingen 2 veckor med sonen..suck. Tänker inte ge mig. Han får nu bara lov att fixa det. Han har alltid varit så säker på att jag ställer upp i allt. No more!
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #151 skrivet: 27 April 2010 kl. 19:32:08 »

Vet ej ut o in igen en gång..har haft en ok dag..visst finns tankarna i bakhuvudet hela tiden, hur ser deras fina hotell ut, är dom nu på staranden, har dom sex på balkongen som vi hade?? Usch! Har just skrivit här att man skall sluta tänka på sådant som gör en illa, varför sjutton pinar man sig själv hela tiden? INGET kan jag ju göra åt saken, den är som den är GLÖM! Nåja, vill jag ha en sån man? Nej, nå varför har jag så svårt då? Behåll honom, han har faktiskt blivit ganska tjock på sistone..jag har gått ner snart 20 kg..läläsläää..Han var inte rund tidigare..så är det då man äter på fina restauranger stup i kvarten..bitter? Jo lite, men inte tar det livet av mig. Min dotter sade att bra att du är arg mamma, då har du gått ett steg vidare igen..jo men jag är ju arg bara en dag eller högst två, sen kan jag inte mera..Kram till er alla i varje fall
Mi
Seniormedlem
Antal inlägg: 286

« Svara #150 skrivet: 23 April 2010 kl. 15:10:46 »

Ha en trevlig tur..Själv laddar jag för lite fredagsmys med barnen..
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #149 skrivet: 23 April 2010 kl. 11:06:22 »

Hade en lång och givande diskussion med x igår. Skönt att få prata om allt som man går o tänker på. Nu skall jag ut på havet, hoppas min gamla motor startar..
Mi
Seniormedlem

« Svara #148 skrivet: 21 April 2010 kl. 20:04:18 »

Det finns flera kroppar därute..Om du tar och släpper taget om honom så kanske du hittar en varm kropp hos någon som vill finnas bara för dig en dag,det är du värd även om det inte är första prio just nu..
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #147 skrivet: 21 April 2010 kl. 19:53:19 »

Tack ni! Han är faktiskt helt råddig, jag har ju alltid ställt upp för honom i vått o torrt! Visste ju inte att jag klarar det! Tack för allt stöd. Ont gör det skall ni veta. Sku så gärna villa känna närheten av en kropp.. Med glimten i ögat (blinkande) Men nej! Klarar mig nog. kram till er
Mi
Seniormedlem

« Svara #146 skrivet: 21 April 2010 kl. 19:38:55 »

Heja heja Mamma Mu !!!

Han har faktsikt gått vidare det är inte bara dig han lämnade utan hela sitt gamla liv.Hela meningen med att skiljas är ju faktiskt att man inte längre delar vardag,hem osv osv osv.Han har gjort ett aktivt val fortsätt vara stark nu låt honom för första gången inse vad det verkligen innebär att separera från fru,barn,vänner hem osv.

Gå vidare nu var stark och om du är ledsen visa inte honom det skriv av dig här istället.Visa upp en stark och självständig kvinna som inte längre behöver honom,låt vänner och barn hjälpa till istället.

Lycka till
Biggan
Fullständig medlem
Antal inlägg: 91

« Svara #145 skrivet: 21 April 2010 kl. 18:52:17 »

Vad duktig du är. Starkt gjort att säga nej.
Ditt x måste vara jättechockad. Det kan han ha...

Sidor: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!