Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 16:01:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Focus på fel ställe  (läst 403 gånger)
mamma mu
Hjältemedlem
Antal inlägg: 709

« Svara #11 skrivet: 4 Mars 2010 kl. 16:46:43 »

Tack så hjärtligt. Skall ta det till mig..
Anmäl till moderator   Loggat
Pessan
Fullständig medlem
Antal inlägg: 54

« Svara #10 skrivet: 4 Mars 2010 kl. 12:05:59 »

Mamma Mu Glad

Jag tror (nä vet) att du är en otrolig människa ........ville bara skicka en STOR VÅRBUKETT till dig

Kramar Pessan Med glimten i ögat (blinkande)
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #9 skrivet: 4 Mars 2010 kl. 10:42:57 »

ja.. F meddelade sin pappa igår att han inte far med på deras resa på påsken. F skulle ha fått flyga första ggr i sitt liv men valde att inte åka med pappa o hans nya. F hade nog jätte svårt att bestämma sig och vi båda sade att han får göra hur han vill utan att vi blir sårade. Men vet ju att han känner skuld ändå..Jag blev ju lite glad förstås..( visade inget) Ja vill bara att x skall förstå hur svårt det är för barnen. Han sade i början att barnen klarar allt så bra..att vi är inte dom enda som skiljer sig och att barn vänjer sig så fort. Nåja nu ser han väl då att inte ens efter 9 mån är det okej. Nu har vi ju äldre barn och då är det ju lite annorlunda.
Min x har inte sagt ett enda illa ord till mig efter separationen. Jag har inte alltid varit så vänlig men han har snällt tagit emot. Vi är jätte goda vänner och badade bastu tillsammans igår kväll och idag åkte han till sin nya..Jag har börjat vänja mig..lever singel en vecka och lite halv gift den andra..lite sjukt joo..vet det. Men vi trivs ju ihop ännu, det är bara det att han älskar inte mig mera..Mina känslor går lite upp o ner. Sviken är jag ju...men livet är nu såhär, imorgon kanske det är något annat..
saralena
Fullständig medlem
Antal inlägg: 32

« Svara #8 skrivet: 3 Mars 2010 kl. 22:12:16 »

Jag glömde en sak , om alla barnen
Det blev nästan fånigt när han pratade om hur väl barnen tar hand om varandra, han lät nästan rörd.
De var hos honom ganska mycket under sportlovet, men det är kanske nyhetens behag.
När barnen är hos mig är det väldigt mycket prat , ringande och messande de emellan med de nya "syskonen".
Det kanske inte är så roligt efter ett tag för mitt ex och henne som du säger mamma mu...
Nu dröjer det visst ett tag till de kan ses igen,  denna information hela tiden om "de där", lite jobbigt ibland
nähä måste packa ur bilen.. har lite grejer där
saralena
Fullständig medlem

« Svara #7 skrivet: 3 Mars 2010 kl. 21:46:33 »

Jag har tänkt på vad ni säger...jag har ju det bästa läget. Visst har jag det med ny lägenhet på markplan
och uteplats och barnen har egna rum. och nu har jag cykelavstånd till jobbet. Helt enastående.
jag behöver inte städa ur huset på det sättet som ni, men lite grann. Ikväll har jag varit hos honom och
vi skulle gå igenom ett antal saker. han hade inte full kontroll på vissa saker och då måste jag stå bredvid och
säga vad det är. och är det något som han inte känner igen eller jag skaffat så ska det bort. Inte en pryl får vara kvar som påminner om mig.
Jag måste bara säga hur det är också... det började med att jag kom dit och hade med lite kläder som barnen ska ha
i helgen med honom.Han påpekar en sak och jag frågar "vad fattas nu då?"  Han blir tvärförbannad på mig och svarar
"innehållet i ditt huvud" , använd hjärnan om du har någon,  han håller på och psykar mig och trackasserar mig regelbundet hela tiden och detta måste
jag leva med.  Och det är ju inte sista gången.. Vad jag längtar till den dagen nu i mars när jag får skriva på
papper nr.2 till tingsrätten och då ska jag ändra mitt efternamn. Då är jag i alla fall skild från honom, även om jag
måste prata med honom.
Hoppas jag kommer iväg ut på krogen på fredag, det känner jag för just nu. En kompis föreslog det i förra veckan.
Ha det gott
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #6 skrivet: 3 Mars 2010 kl. 21:41:19 »

Fick själv en styvpappa vid 6 års ålder som känns som min riktiga pappa. Han är också nu viktigare än min mamma hur konstigt det än låter. Han har alltid ställt upp för mig och gör det fortfarande. Har också 2 syskon som han är pappa till men har aldrig kännt mig mindre värd. Tvärtom. Men skillnaden är den att jag har aldrig haft nån biologisk pappa, jo i pappren men träffat honom kanske 2 ggr i mitt hela liv ( nu e han död) så..det kanske lite beror på vad man har för relation med sina föräldrar. Tiderna har ju ändrats sen 60 talet, då hade man väl inte gemensam vårdnad._inga-länkardan har det ju också lite skillnad hur gammal barnet är då detta händer. Vår yngsta är 12 så..börjar bli lite svårt. De äldre är ju 18 o 20 o behöver ju inte välja var de bor. Dom stannade i sitt hem och skulle säkert ha stannat här också ifall jag flyttat..
Mi
Seniormedlem
Antal inlägg: 286

« Svara #5 skrivet: 3 Mars 2010 kl. 20:31:06 »

Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om mitt ex träffade en ny och mina barn träffade henne.Jag skulle nog hata henne till en början (hur go hon än skulle vara).Å andra sidan är jag skilsmässobarn själv,både min styvmamma och min styvpappa har älskat mig och behandlat mig som om jag vore deras eget barn.Det är faktiskt min styvpappa som brytt sig mest om mig sedan separationen(trots 2 egna bilologiska barn).Han skulle inte tveka en sekund att hjälpa mig vilken tid på dygnet det än må vara,och ärligt talat hade det inte varit för honom hade jag inte klarat detta år.
Men ingen utav mina styvföräldrar har någonsin försökt ta min mammas eller pappas plats,och idag är jag glad för de familjer jag fått i och med att mina föräldrar skildes(jag har en hel bunt med icke biologiska syskon,men ack så älskade),för att inte tala om vilken stor härlig släkt jag har.

Kram alla därute...
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #4 skrivet: 3 Mars 2010 kl. 18:24:29 »

saralena , tänk så att då dina barn är där med hennes barn så är det inte alltid en dans på rosor. Då kommer det fram sidor hos båda som man inte sett förrän man skall samsas med barnen. Det blir ohjälpligt mina barn och dina ungar..vänta bara. I början vill alla vara så till lags och det funkar säkert bra men.hur är det efter en tid? Sedan suckar dom nog med många barn omkring sig..lätt är det inte. Dethär tröstade en vän mig med då hon separerade för 15 år sen och genast träffade en man med 2 barn och själv hade hon 2 också. Hon sade att det var oerhört svårt. Nu är dom ju nog tilsammans ännu men..Lättast har ju din x om han bara skulle få gulla ensam med sin nya hela tiden..Men vet sjutton hur illa det gör. Min yngsta har just träffat henne första ggr och det sviider..
mamma mu
Hjältemedlem

« Svara #3 skrivet: 3 Mars 2010 kl. 06:37:39 »

Jag har också allting kvar hemma. 26 års grejer. Slipsarna hänger i garderoben och garaget är fullt. Det är helt ok med vertyg och så eftersom äldste sonen behöver dem. Men visst, allting finns där och har inte heller orkat ta itu med det. Han måste flytta ut från sitt hyreshus till sommaren och hur han sen gör vet ingen..han kanske flyttar in dit igen sen på hösten eller så blir han o bo med henne. Vet ej, och inte vet han själv heller..
Mi
Seniormedlem
Antal inlägg: 286

« Svara #2 skrivet: 1 Mars 2010 kl. 21:08:42 »

Känner så igen mig i alla döda ting.Mitt ex tog ingentimg med sig,hedervärt tycker han men det är ju jag som måste ta hand om allt.Har sådan ångest inför alla saker jag måste rensa och städa ut har gått mer än ett år men jag har knappt kommit igenom någonting än.Bara källarförrådet är fullproppat med (hans)grejer.Själv har han köpt sig en fin ny lägenhet med helt nya stilrena möbler,han tog bara sina kläder och knappt det.Skulle också ha velat börja om på ny kula..
lämnat
Seniormedlem
Antal inlägg: 173

« Svara #1 skrivet: 1 Mars 2010 kl. 09:18:54 »

Usch det låter inget roligt..... Sorgen är unik och alla sörjer på olika saker.....
Personligen skiter jag i alla döda saker....
Tycker det värsta är känslorna...
Jag önskar att han hade tagit huset, för nu är det jag som måste sälja rensa och kasta....
Städa inför visning, sånt jag inte orkar för tillfället.
Ta vara på dig själv skäm bort dig själv. Vårda din själ.
saralena
Fullständig medlem

« skrivet: 26 Februari 2010 kl. 22:46:07 »

Kan någon säga till mig, ge mig en spark där bak?? Jag blir arg på mig själv när jag lägger min energi på fel
ställe. Varför gör vi det?Jag antar att jag inte är ensam om det.Jag tänker och ältar på det jag inte kan förändra,
sörjer mitt gamla hem. När jag skulle se till att jag får det som jag vill där jag bor.
Han har en ny kvinna som rör i grytorna åt honom och tagit min plats i dubbelsängen. Borde inte reagera över
det för han har bytt ut mig sååååå många gånger innan under många år, utan att jag märkt något.
Inte i hemmet då utan på sådana ställen som jag inte vill yppa på mina läppar.
Hur kan det bli så här? Hur kan allt bli så fel?
Hur kan jag må dåligt av att inte få ha huset? där det finns så många "damer"  med hans gestalt?
Jag borde vara glad att ha nya" friska "väggar omkring mig, där inte den gamla skiten sitter kvar.
Lite tufft med barnen också, det känns som om de bara vill vara med henne och hennes barn. Det är
nya lekkompisar och det är så roligt med dem. Det är så tråkigt att vara hos mig nu.

usch är ledsen och i en svacka
kram till er saralena
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!