Hej Matt...
Ja visst är det sorgligt.....men samtidigt ser du/man att man inte är ensam

...och det stärker en otroligt på vägen.. Samtidigt stärker det en att man kan hjälpa nån som inte kommit så långt själv..
Fast jag tillhör lämnarna så har jag haft nytta av denna sida även om jag stundtals känner mig ensam då de flesta tillhör lämnade...men allt har sin tid...som någon klok sa till mig..
Sitter i situationen nu att jag lämnat den man (efter 1år) som utlöste min äktenskapliga kris som varit på G länge...men något brukar utlösa det..

Min man (vilket han fortfarande är) och jag bor inte ihop, har vuxna barn så vi har inga problem med boende där, vi är väldigt bra vänner, umgås mycket, och vi känner båda en ny trygghet i att ha upplevt det vi gjort, men om vi ska skilja oss på riktigt ...ja det får tiden utvisa, bodelningen är på g, vi har väldigt svårt att släppa varandra tydligen efter 30 år, men svårt att bo ihop..
Så vad vill jag ha sagt med detta...jo att koncentrera dig på dig SJÄLV....tänk inte på gamla minnen, roliga stunder, hur det kunde varit....utan tänk framåt...svårt ja skitsvårt just nu... men som du läser här så går det...o du ska vet att jag har varit långt långt nere, många tårar...innan jag kom hit idag,
och inte mår jag helt 100 men 70 åtminstone ...(emellanåt och så kommer det att vara ett tag)
Du kommer att upptäcka en dag att det gått 5 -10 min utan att du tänker på henne,,,då börjar stegen gå på rätt håll...
Gör saker som tillför energi, sov mycket, hjärnan behöver vila...rör på dig....och glöm inte att äta...man tänker bättre när kroppen får energi på alla håll..
''
Och skriv av dig här...vi finns....kramar /pessan