Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 15:53:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4 ... 10
  Skriv ut  
Författare Ämne: Min tjej har träffat en annan  (läst 2385 gånger)
Mi
Seniormedlem
Antal inlägg: 286

« Svara #136 skrivet: 27 April 2010 kl. 19:28:17 »

Önskar dig lycka till Trollskott...Hoppas du får ett fint liv oavsett hur det går.Tänk på dig själv och dina barn nu och se till att ni har det så bra som möjligt..

/Mi
Anmäl till moderator   Loggat
Hopplös
Seniormedlem
Antal inlägg: 150

« Svara #135 skrivet: 27 April 2010 kl. 10:24:24 »

Hej Trollskott!

Vilken resa du har gjort på kort tid. Jag tycker du är så klok. Önskar att du hittar dig själv och du inger hopp för oss andra kränkta varelser i detta forum. Jag har läst alla dina inlägg och många svar du fått och förstår din resa. Även om vi är av olika kön, ålder, bor på annan plats så kan man lätt dra paralleller i det som hänt och händer i ditt liv, jämfört med mitt. Önskar dig allt gott och lycka till med livet.
Kram
Trollskott
Fullständig medlem
Antal inlägg: 47

« Svara #134 skrivet: 27 April 2010 kl. 07:30:58 »

Hejsan
Nu var det ett tag sedan...

Har hunnit vara på IKEA med barnen och shoppat saker till hemmet. Roligt men dyrt... Tjejerna var dock nöjda Leende (smiley)
Målar och fixar allt vad jag hinner i huset, känns bra.
Vi har dock inte "hunnit" ordna med bodelningen ännu då x:et vill sälja bilar och andra "tillgångar" först och dela på pengarna.
Håller på att avluta en bilaffär inom kort så då hoppas jag att allt blir klart.

Hon är dock väldigt ledsen över det som hänt, det hörs på rösten varje gång man pratar med henne.

Mi
Seniormedlem

« Svara #133 skrivet: 19 April 2010 kl. 19:33:43 »

Hej Trollskott !

Håller med föregående till fullo.Hoppas verkligen att det i slutänden löser sig till det bästa.Tror att det är bra att du tar dig tid att tänka igenom allt ordentligt.Det var ju inte direkt så att hon gjort ett snedsteg och sedan gjorde allt för att ställa det till rätta hon gick ju betydligt längre än så.

Avundas dig verkligen inte heller men om du en dag beslutar dig för att satsa igen hoppas jag verkligen att du känner att du vågar lita på henne fullt ut.Ta dig all den tid du behöver att bara landa nu.

Stort lycka till.
lämnat
Seniormedlem
Antal inlägg: 173

« Svara #132 skrivet: 19 April 2010 kl. 09:55:20 »

Hej Trollskott jag hoppas på det bästa för dig....
Bra att göra bodelningen klar innan du bestämmer dig. För du kommer säkert att se vissa sidor där också.
Det är svårt det andra jag har tyvärr bara hårda ord att komma med..... Titta tillbaka på vad det är hon har gjort dig och dina barn..... Och hon skulle aldrig krypa.... man behöver inte krypa, man ska inte förnedra sig själv men jag hoppas att du står fast och verkligen kräver en förändring eller att hon är beredd att jobba hårt för erat förhållande.
Sex är inte allt..... Och varför berätta hon om det dem hade, hon var förälskat och är förmodligen det fortfarande.
Hon försöker säkert få någon form av bekräftelse från dig nu.
Respekt är nyckeln och det har hon inte visat mycket av.
Det är en svår sits du sitter i och jag önskar att du får det du vill ha, men det är bara du som avgör vad du vill ha.....

Jag avundas dig faktiskt inte.
Kram på dig.
Och Lycka till

Trollskott
Fullständig medlem

« Svara #131 skrivet: 19 April 2010 kl. 06:12:08 »

Vet inte på vilket ben jag skall stå...
Jag hade accepterat hennes beslut och jobbat från det och har kommit en bit på väg.
Mår bättre nu än jag gjorde för 1,5 månad sedan när allting hände.

Många saker hon sagt och gjort under denna tid när de var tillsammans har varit allt annat än snälla saker och
det har sårat mig djupt och därför vet jag inte hur ärlig hon är i det hon nu säger, har svårt att lita på henne.
Hon ångrar inte att det som hände men hon ångrar att de hade sex säger hon för det var värdelöst enligt henne.
Hon skulle aldrig "krypa" för att få mig tillbaka säger hon men jag tycker hon har helvetes mycket att bevisa för mig.

En liten del av mig vill ha henne tillbaka och den andra vill det inte.
Jag vill göra bodelningen klar sedan får vi se vad som händer, det har jag sagt till henne och hon köper det.

Mi
Seniormedlem

« Svara #130 skrivet: 16 April 2010 kl. 17:52:41 »

Önskar dig stort lycka till...låt oss veta hur det går.
mamma mu
Hjältemedlem
Antal inlägg: 709

« Svara #129 skrivet: 16 April 2010 kl. 16:47:01 »

Att älska och förlåta ha man ju lovat. Ibland kan kriser vara bra, alla vaknar men visst ska du låta henne lite fundera först. Man kan ju inte bara sticka o tro att sen kommer man hem. Tänk på hur dåligt du mått.. Men önskar så att det skall bli ni två igen. De skulle ju vara den bästa lösningen . Det kräver mycket jobb men fan det gör ju en skilsmässa också. Kämpa på. Och lycka till.
lämnat
Seniormedlem

« Svara #128 skrivet: 16 April 2010 kl. 15:05:32 »

Hoppas att det löser sig på bästa sätt... det är bara ni som kan avgöra vad som är bäst för er.
Tänker på dig.
Kram
Trollskott
Fullständig medlem

« Svara #127 skrivet: 16 April 2010 kl. 15:02:50 »

Ja nu har det vänt.....
Mitt x var till mig i går kväll och hämtade barnens cyklar eftersom de bor hos henne till veckan.
Vet att hon mår dåligt och det märktes så fort hon klev ur bilen. Frågade om hon ville komma in och prata så vi satt ett par timmar och snackade. Hon grät och sa att hon är så ledsen att detta hände, bad om förlåtelse, sa att hon saknade mig, längtade efter mig.
Känns jobbigt att se någon så ledsen, speciellt någon man delat sitt liv med i 15 år.

Förklarade för henne att jag behöver detta uppbrott, att jag inte kan ta henne tillbaka nu.
Hon har sårat mig djupt.
Mi
Seniormedlem

« Svara #126 skrivet: 11 April 2010 kl. 19:21:30 »

Ja Trollskott !!

Visst behöver man ett uppvaknande ibland tyvärr så kanske de blir lite väl jobbiga.Längtar ockå efter sommar och sol,detta blir min andra sommar som jag är själv,jag överlevde förra och skall definitivt överleva denna också.

Mitt ex har hela tiden sedan uppbrottet behandlat mig precis som om jag inte betyder något för honom (och aldrig någonsin gjort).Det har varit tufft med hans totalt känslokalla beteende särskilt som jag inte alls tycker att jag förtjänar det.Det gör fortfarande väldigt ont i mig att han aldrig på 15 månader ens bemödat sig att visa en enda känsla.Hur konstigt det än verkar så har han aldrig ens fällt en tår över att ett nästan 18 år långt förhållande tagit slut,inte en klapp inte en kram inte ett enda tecken på att jag någonsin betydde något för honom.
Någonstans mitt i alltihopa tror jag ändå att jag som sörjt och kämpat med näbbar och klor för att hålla ihop familjen en dag kommer må bra.Jag gjorde verkligen allt för att hålla ihop vår familj,och jag sörjer verkligen av hela mitt hjärta att han inte var beredd att ge vår fina familj en chans,men jag hade verkligen inte en aning om hans planer då han utelämnade mig helt,packade en väska och gick sin väg.
Trollskott
Fullständig medlem

« Svara #125 skrivet: 11 April 2010 kl. 18:00:21 »

Det är sant, som man bäddar får man ligga....

Vi är många "förlorare" i detta drama och hur konstigt det kan låta behövde jag detta "uppvaknande".
Jag har hittat sidor hos mig som jag inte trodde fanns och det är bra, synd bara att det behövde gå så här långt för att hitta dem.
Har även sett sidor hos mitt X som oxå jag inte känner igen....

Nu stundar första blåveckan med barnen i vårt nya hem, tyvärr har inte skolskjutsen löst sig ännu så jag får vacker köra dem till skolan innan jobbet.
Skall bli skönt med vardag och hitta rutiner som passar oss.

Längtar till sommarens gröna gräs och solens värme Leende (smiley)

Mi
Seniormedlem

« Svara #124 skrivet: 10 April 2010 kl. 15:45:26 »

Hej Trollskott !!!

Med risk för att verka som en riktigt elak bitch har jag bara en sak att säga:Som man bäddar får man ligga..

Utifrån det jag läst tycker jag att ditt ex betett sig väldigt hänsynslöst och omdömeslöst gentemot både dig och era barn.Klart hon mår dåligt efter hela denna karusell,men faktum kvarstår mitt i allt detta drog hon och den nya(gamla)med sig väldigt många i fallet..Många styrkekramar till dig du lär behöva dem..Och du stå på dig nu, hon får väl sälja huset det är en bitter verklighet de flesta som skiljer sig får gå igenom.

Trollskott
Fullständig medlem

« Svara #123 skrivet: 10 April 2010 kl. 13:42:27 »

Ett tag sedan jag skrev här nu....
Nästa fredag skall vi göra klart bodelningen om vi kommer överens vill säga...
Allt vi kom överens om när hon just brutit upp vårt förhållande vill hon nu ändra på.
Hon skulle ta huset och jag skulle ta stugan, nu är det så att huset har mer lån än stugan så mitt x tycker nu att jag skall lösa ut henne ur huset för en massa pengar vilket jag inte har lust med. Även uppdelningen av bilar, skotrar var vi överens om men det gäller tydligen inte nu.
Att hon nu är dumpad av sin nya kille gör tydligen så hon inser sina ekonomiska begränsningar.
För en månad sedan vandrade hon på rosa moln och då var det inte så viktigt tydligen.
Tycker inte jag fått någon fördel i detta då stugan kostar mig 3000:-/månad utöver mitt boende men så länge jag har råd så vill jag försöka behålla den.

Har nu varit och bott på stugan ett par dagar med barnen, härligt även om vädret var kasst.
Ingen sol och ingen skoteråkning pga för svaga isar men vad gör väl det, mysigt att bara umgås....

X:et kom förbi en sväng idag och fikade med oss och jag märker att hon är låg. Hon mår nog inte så bra trots allt.

Själv försöker jag blicka frammåt även om det känns tungt för mig med många gånger.

lämnat
Seniormedlem

« Svara #122 skrivet: 6 April 2010 kl. 14:04:44 »

Det är klart att det med fysisk beröring att man saknar det....
Jag sakna se min X bil på uppfarten... saknar han vid min sida sakna det vittnet som jag hade till mitt liv...
Men det är en plats som kan fyllas av den man som förtjänar mig...Leende (smiley)
Sidor: [1] 2 3 4 ... 10
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!