Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
10 Mars 2010 kl. 23:37:04
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter
: 'SMF - Just installerat!'
Startsida
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
>
Diskussioner om skilsmässor
>
Allmänna diskussioner
>
HJÄLP!
Sidor: [
1
]
2
3
4
...
13
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: HJÄLP! (läst 10511 gånger)
micke73
Seniormedlem
Antal inlägg: 189
SV: HJÄLP!
«
Svara #185 skrivet:
12 Februari 2008 kl. 19:00:14 »
Die hard entusiast eller??
TACK!! Det känns jätteskönt nu, visst är det en del renoveringar på huset, men nu kan jag ta det i min takt utan att stressa. Ännu ett orosmoment som är borta, det blir bättre och bättre för varje dag som går.
Ha en bra kväll alla!!
Kram
Micke
Anmäl till moderator
Loggat
Forza
Fullständig medlem
Antal inlägg: 88
«
Svara #184 skrivet:
12 Februari 2008 kl. 18:11:12 »
Jippi kai ei mother f-er!!
Livet är krämigt emellanåt!!
Så skönt för dig o kottarna
jag är så glad för er
Happy thoughts o hugs Sylvia
Anmäl till moderator
Loggat
Lucky Luke
Seniormedlem
Antal inlägg: 220
«
Svara #183 skrivet:
12 Februari 2008 kl. 15:26:24 »
Gött mos/F
Anmäl till moderator
Loggat
micke73
Seniormedlem
«
Svara #182 skrivet:
12 Februari 2008 kl. 14:59:28 »
Fick värderingen idag, TJOHOOO!!!!! Jag kan behålla huset. Det blir faktiskt till och med så att hon blir skyldig mig en liten slant. FY F.. vad glad jag blir!!!!!!! Mina barn får behålla sina rum och den trygghet dom känner i huset, nu kommer det glädjetårar. Detta var fantastiskt roligt, grannen ringde förut och undrade varför jag höll på med ockulta danser i vardagsrummet (dom ser in i mitt vardagsrum) och jag svarade att värderingen var klar och jag kunde behålla huset, då spred sig dom ockulta rörelserna upp till honom med. GUD vad glad jag är nu!!! På lördag blir det pilsner och bastu med goda vänner och det ser jag fram emot ännu mer nu!!
Ha en underbar dag mina kära vänner!!
Absurt stora kramar till er alla!!!
Micke
Anmäl till moderator
Loggat
micke73
Seniormedlem
«
Svara #181 skrivet:
11 Februari 2008 kl. 09:10:43 »
Det gör ingenting alls!!! Vilken attityd han har
Det är bara väldigt roligt att höra av dig, jag blir glad när du skriver, jätteglad faktiskt!
Hoppas det inte blöder, tungan alltså. Borra nya hål för gardinstången fixar du väl själv, ingenting är omöjligt, allt kan man göra åtminstone en gång. Kul att läsa vad du skriver, det verkar som du har slagit hål i molnen du med och hittat solen där ovanför. Själv VABbar jag idag, lillen har fått magsjuka, och då känner man sig lagom spydig....... Väntar bara på att man själv ligger där med fastmonterad hink över fejset. Nå nå, man ska inte måla fan på väggen, man ska måla han på golvet så man kan stampa på han
Många goa kramar till dig med min vän och jag önskar dig en underbar dag.
Micke
Anmäl till moderator
Loggat
Forza
Fullständig medlem
Antal inlägg: 88
«
Svara #180 skrivet:
11 Februari 2008 kl. 08:49:16 »
God morgon Micke!
Välkommen till en ny vecka av nya insikter, känslor och jäklar anamma
Förstår att din helg varit "greit" tjoho känns ända in i hjärtat att höra hur glad du är. Beundrar din styrka o go!
Min stresströskel var ungefär lika låg som din innan o den har höjts bra många steg nu sen jag bor själv. Du slog huvudet på spiken; det är nog så att man inte behöver "slåss", jämka o tjata mer som gör att man blir så lugn. Hi hi jag var oxå så (vilken självinsikt man fått) med att jag hade rätt no matter what urk! Men nu vet man vad man ska o inte ska i nästa förhållande
Min helg har varit lite upp o ner, x'et skulle borra upp nya hål för gardinstången (han fick av ngn anledning med alla verktyg
) Jag bjöd på middag, under middagen kastar han ur sig att han ska betala sin skuld till mig på avbetalning
jag tittade på honom o frågade om jag ser ut som ngn j---a bank?! Han gör som han alltid gjort; ställer sig upp o går (utan att ha borrat nga jäkla hål men magen full av mat) vägrar o prata med mig grrrrrrrrrr! Men han ringde efter 1 imma o sa att han ska försöka lösa det på 2 avbet o är jag inte nöjd så kommer han skita i att betala alls, Sylvia fick bita sig hårt i tungan
Ja ja det ordnar sig på ett eller annat sätt jäklar vilken ränta det kommer bli, på gränsen till ockeri banne mig
Vännen min ursäkta att jag vräker ur mig på din underbara tråd men var bara tvungen
Många goa kramar till digxxxxxxx Sylvia
Anmäl till moderator
Loggat
micke73
Seniormedlem
«
Svara #179 skrivet:
10 Februari 2008 kl. 23:29:21 »
Tack mallan & JaJa, tar tacksamt emot alla glada tillrop!! Det är konstigt men det värmer liksom lite extra när personer som går igenom samma sak lyckönskar en.
Livet är som att gå på en smal och krokig väg, ibland är vägen spikrak, asfalterad och allt går bra, och ibland svänger det tvärt och man trillar i diket, men på något sätt tar man sig upp igen, borstar av sig smutsen och går vidare, med en insikt om att nästa gång vägen svänger bör man nog planera bättre och följa med i svängarna så man inte trillar i diket igen. Och även om man nu skulle trilla i diket igen, så kan man ju se tillbaka och inse att förra gången kunde jag ju faktiskt borsta av mig smutsen och gå vidare.
Må bäst mina sorgefränder!
KRAM
Micke
Anmäl till moderator
Loggat
micke73
Seniormedlem
«
Svara #178 skrivet:
10 Februari 2008 kl. 21:52:11 »
Visst är den insikten något som inga pengar i världen kan köpa men ack så värdefull. Jag har precis tänkt samma tanke som du JaJa, ett glas mjölk över bordet, då gick man igång på alla 12 cylindrar av 8 möjliga, men nu, jaha hämta trasan bara. Det går liksom inte att beskriva, känslan är som bara luuuuuuugn. Samma med den här tjurigheten att jag har inte fel, den är också bortblåst. Innan separationen så var det så att regel1: jag har aldrig fel, regel2: om jag skulle ha fel så infaller regel1 automatiskt. Tjurighetsnivån låg väl som en fastgjuten döv packåsna, men nu pratar jag och barnen om vad som händer och kommer fram till en gemensam lösning, och är det så att jag har fel, så har jag fel, slutdiskuterat. som skrivet, det är en obeskrivlig känsla som har invaderat min kropp & knopp och det känns så oerhört skönt att bara få vara och vara den jag vill vara om ni förstår vad jag menar, hoppas ni inte tycker jag är lika luddig som dammfiltret i torktumlaren, jag försöker bara förmedla en känsla av total positivitet och glädje. Förresten, såg ni skidskyttet idag?? Såg ni han som bröt av staven?? Jag kom på det att han måste precis som jag lida av dyslexi light, varför undrar ni? jo men han hade ju också stavfel............... (tur ingen vet min adress)!
Lev väl, må väl och far-väl mina kära och medkännande vänner.
Jag önskar er all lycka på jorden, och ni kommer att komma dit även om det känns omöjligt nu, det kan jag nästan lova.
ISBJÖRNSKRAMAR!! (inte kalla utan stora)
Micke
Anmäl till moderator
Loggat
JaJa
Fullständig medlem
Antal inlägg: 52
«
Svara #177 skrivet:
10 Februari 2008 kl. 21:33:01 »
Vad kul att höra Micke att livet kan bli bra efter en sådan här kris.
Sen min fru ville skiljas och jag kommit underfund med vad jag sysslat med i alla år mot min fru och mina barn, så måste jag säga att jag upplever samma sak som dig vad gäller humör och stress. Förrut gick jag i taket efter att något av barnen spillt ut ett glas mjölk. Nu är det bara att gå och hämta trasan och torka och kanske få trösta ett ledset barn. Skön känsla måste jag säga. För mig känns det som allt förändras när fokus ändrats på vad som egentligen är viktigt i livet.
Lycka till framöver och hoppas att alla problem löser sig på bästa sätt för dig
/JJ
Anmäl till moderator
Loggat
mallan
Fullständig medlem
Antal inlägg: 76
«
Svara #176 skrivet:
10 Februari 2008 kl. 21:30:49 »
Underbart!
Vad härligt att få skratta högt!!
Du är absolut en stålpappa, utan tvekan!!
Kramar Mallan
Anmäl till moderator
Loggat
micke73
Seniormedlem
«
Svara #175 skrivet:
10 Februari 2008 kl. 21:20:19 »
Ingen fara på taket, Jag uppfattar inte alls det du skrev som nåt "ragg" !!!!!! Och det tror jag inte någon annan heller gjorde.
Tack för alla dina snälla ord marieg, men jag är ingen "stålpappa" bara en helt vanlig farsa som älskar sina barn väldigt mycket!
Det vart mycket nu, lillen fick magsjuka och pelletsbrännaren pajade, naturligtvis på en söndagkväll, tur man är lite händig av sig så nu går brännaren igen så vi slipper frysa men det var en hel del meckande och svetsande med det, samtidigt som man får fara som en turboladdad iller med skurmoppen över halva huset, det är något konstigt som har hänt med mig efter separationen. Innan så hade jag en stresströskel något lägre än en mattkant, alltså borde jag ha farit i taket och exploderat likt en SCUD missil när allt detta hände, men nähä, jag blev inte ens irriterad??? Vad konstigt! Vad beror det på??? Ingen aning, men vad otroligt skönt att inte bli arg. Den känsla jag har är bara vad skönt det är här hemma nu när vi inte småbråkar 25 timmar/dygn utan det är bara en atmosfär av lugn och trygghet som vilar över huset. Det är obetalbart! Har pratat med Xet idag i nästan 40 minuter och hon har förstått varför jag tycker som jag tycker och hon kommer att ta fram alla nödvändiga papper. Det är allt jag begärt och det känns som att vi är bra vänner igen.
Summa summarum: Mitt liv just nu känns mycket bra, lugnt och skönt, mycket kärlek från barnen, otroligt bra vänner, ett omväxlande och mycket givande jobb samt ett personligt lugn som jag aldrig känt förut. Kort sagt, fantastiskt bra, detta skulle vi nog gjort för länge sen men det är lätt att vara efterklok. Jender har en tråd som heter jender klättrar uppåt, jag skulle nog döpa om min tråd till något liknande känns det som.
Ha det så bra som ni bara kan ha det mina kära vänner!!
BJÖRNKRAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Micke
Anmäl till moderator
Loggat
marieg
Nykomling
Antal inlägg: 2
«
Svara #174 skrivet:
10 Februari 2008 kl. 17:25:29 »
Va härligt det låter för dig Micke..
och jag tror att du har så rätt att det kommer en del dalar men det är ju i nuet som man ska leva. För det sorgliga är ju att de flesta av oss lever i då tid och det är ju inte där som man blir som du en possetiv kille
Jag hoppas nu att det inte är så att ni som läser eller du Micke tog mitt senaste inlägg här som ett ragg bara för jag skrev att man kär i dina berättelser... har förstått att det är ett känsligt ord här just att stöta på eller ragga...
Tänk va underbart för dina barn att ha dig som pappa.. jag som jobbar innom barnomsorgen önskar att alla får ha det så..
kram
Anmäl till moderator
Loggat
d123456789
Seniormedlem
Antal inlägg: 168
«
Svara #173 skrivet:
9 Februari 2008 kl. 14:45:07 »
Sandra:
Skapa en egen tråd så har andra personer lättare att ge dig råd..
Vill så gärna följa din berättelse.!!!
// Mr D
Anmäl till moderator
Loggat
Sandra76
Nykomling
Antal inlägg: 7
«
Svara #172 skrivet:
9 Februari 2008 kl. 12:50:47 »
Saknar min son så det gör ont, ändå har jag bara varit borta från honom sen igår morse. Men man är van att komma hem på kvällen och kunna gå in och titta och snuffa lite på honom. Jag jobbar en del kvällar och helgen, som denna helg, så jag har att göra, men just det att han inte finns hemma när jag kommer hem är så jobbigt. Får träffa honom först på tisdag, en dag, sen ska han vara hos sin pappa igen, sen är det min tur from fredag nästa vecka. Hua. Hur klarar man sig utan sina barn. Det var verkligen inte meningen att jag bara skulle få ha honom varannan vecka. det var inte därför jag skaffade barn...
/Sandra
Anmäl till moderator
Loggat
micke73
Seniormedlem
«
Svara #171 skrivet:
9 Februari 2008 kl. 11:19:55 »
Vilken UNDERBAR morgon!!! Grått och regnigt väder, men vilken strålande morgon!! Hur lyckligt lottad är man inte när man har barn, när barnen kommer och väcker en på morgonen och kryper ner i sängen och gosar hela morron. Jag mår som en prins! Alltså, kan man ha det bättre?? Inget tjat, inget gnat, inga hård ord, ingen misstänksamhet bara ett hus fyllt av glädje, barn som skrattar, bus, mys, kärlek, och fart & fläkt, nu börjar jag gråta av lycka......... Detta är fantastiskt. Det är möjligt att detta är en känslotopp och dalgången kommer sen men det skiter jag i på ren svenska, som jag mår nu så får det komma tonvis med dalgångar, det är bara att ruska på axlarna lite så försvinner dom!! Jag trodde inte man kunde må så här bra, men uppenbarligen så kan man det!! Ni som befinner er i början av er kris, det kommer att bli så här för er med, tvivla inte på det!!! Försök se framtiden med tilltro, det kommer att bli bra igen. Jag vet att jag inte är på plan än, men jag är nog en bra bit på väg. Näst nästa vecka då jag är ensam så kommer det nog att vara mer ner än upp, men då måste jag komma ihåg den här veckan. Då går det nog lite lättare, inbillar jag mig själv i alla fall.
Ha en underbar dag alla mina vänner!!
KRAM
Micke
Anmäl till moderator
Loggat
Forumet du besöker hör till hemsidan skilsmassa.eu. Om du vill ha mer information om man klarar av en separation så kan du besöka någon av sidorna nedan.
En hemsida om att skiljas.
Hjälp vid Depression.
Kompissex är det bra?
Diskutera konstruktivt med sin partner.
Hjälp jag vill göra slut.
När du bestämt dig för att skiljas?
Att gå vidare efter en otrohet?
Låna till ett nytt hem.
Hur hittar man en ny livspartner?.
När hela kroppen vill ge igen!
Det finns fördelar med att vara singel.
Livsstilsförändring
När du vill ha hjälp med att förändra ditt liv.
Hjälp via coaching för att skapa medvetenhet och stimuleras till egna reflektioner.
Lever du ditt eget liv? Är du den du vill vara?
Gör du det du vill göra? Är varje dag som du vill att den ska vara?
För att kunna gå vidare i sin livssituation är det viktigt att man klara av att gå vidare och se framåt. Allt blir bättre även om det tar tid.
Försök förstå varför det blev en skilsmässa.
Hur hittar man någon ny att älska?
Väx som människa och partner.
Sambolagen, hur påverkar den mig?.
Är hälften mitt? Äktenskapsbalken har svaren.
Loggat
Sidor: [
1
]
2
3
4
...
13
Skriv ut
« föregående
nästa »