Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 15:58:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13
  Skriv ut  
Författare Ämne: HJÄLP!  (läst 12653 gånger)
Forza
Fullständig medlem
Antal inlägg: 88

« Svara #80 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 20:00:32 »

Hej Micke och alla andra!

Tack för dina varma o gosiga ord
Visste väl att du är en havets man det märks (positivt menar jag) och att du har ett stort hjärta det vet vi alla här
Kvällen igår var väldigt lyckad kännde mig lite "lustig" när jag skulle tacka för komplimanger mm, men men övning ger färdighet  Med glimten i ögat (blinkande)
Jag känner mig som du ibland schizo menar jag med det där upp o ner i känslor men märker hur mkt bättre det går för varje dag.
Ensamhetstanken är nog den som är jobbigast o då kommer rädslan o även lite tårar men dem tårkar vi o går vidare Micke! Starkt av dig att gå på visningen.
Fokusera dig på dig, ungarna o havet go Jaques Costeaue!!

Tror banne mig att vi må ha en träff vi här eller vad tror ni. Ser ut som att fler o fler är intresserade, Jender vi fixar ngt gott till dig med!

Tänker på er allihop där ute i natten

Kram till dig Micke, du finns i mina tankar o du kommer fixa detta, vi hjälps ju åt, då kan vi defenitivt INTE misslyckas eller hur

Godnatt mina fränder
Sylvia

Anmäl till moderator   Loggat
micke73
Seniormedlem
Antal inlägg: 189

« Svara #79 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 19:45:06 »

TACK!

Det är precis som jag skrivit tidigare, när man är nere så finns det alltid någon som kommer och lyfter upp en. Jag tycker om er så mycket, jag är så himla glad att jag hittade hit. Vet inte vad jag hade tagit mig till om inte ni hade funnits.

Enhändigman: det finns hur mycket plats som helst!!!

Det börjar väl bli lite bättre men denna dagen har varit grå, mörkgrå faktiskt. Vi har ätit middag med vänner och då slog det mig, ensamheten, om ett litet tag har hon flyttat ut och jag får gå på middagar eller bjuda på middagar alldeles ensam....... nu kom tårarna med, usch vad detta är svårt samtidigt så satt jag och tänkte gud vad skönt det ska bli att slippa tjatet. Hur funkar man egentligen?? Det känns som att man är två personer i en, en ledsen som ser bakåt och bara vill gråta, och en glad som ser framtiden som en utmaning. Schizovarning igen! Hur gör man för att tona ner den ledsna??  Jag vill absolut inte ta bort den ledsna personen för då kommer jag aldrig att bli "hel" igen känns det som. Är det någon som sett Heroes här?? Jag kan jämföra mig själv med Jessica (fast inte ett spår lika våldsam), jag är ganska snäll av mig, jag bits inte (inget hårt i alla fall).

Nu passar det med ett norrlänskt uttryck igen.

Skit var det förr, men värre vart det desto sämre sen, men så här jävla illa har det ta mig faan aldrig varit dåligt. Logiskt va?? Nä jag tror jag ska gå och lägga mig tidigt idag och försöka glömma den här dagen. Imorgon skulle jag ha åkt till Stockholm, men jag ringde min chef och sa att jag inte ville åka (han sitter i Karlskrona), han är informerad om läget och det enda han sa var "jag förstår, stanna hemma du och tänk inte på att du måste åka, sköt om dig och jag stöttar dig i alla dina beslut" Skönt med en sån chef!! Fast å andra sidan hade det varit ett litet avbrott att åka till STHMLs skärgård det är fint där. Nu är jag så där kluven igen. Som ni säkert har förstått vid det här laget så jobbar jag med, vid och i havet, Jag har ett skitbra jobb, jag trivs som fisken i vattnet och får hålla på med något som jag brinner för, den marina miljön. Mina arbetsuppgifter är att se till att havet är rent från olje och kemikaliespill, se till att den utrustning vi har för det fungerar samt att sköta och underhålla våra dykares utrustningar, jag känner att jag gör någonting för att bevara vårat hav till nästa generation. Det får mig att må bra när jag går till jobbet. Nu blev det mycket snack om ingenting men jag behövde väl i vanlig ordning skriva av mig igen.

Nåja vi ska ha ett möte i Helsingborg nästa månad och jag får se om jag åker dit, kanske, det får tiden utvisa.

Kom ihåg att allting går, utom små barn och larver.

Ha det bra mina kära kära vänner
Kramar
Micke
Ello
Fullständig medlem
Antal inlägg: 40

« Svara #78 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 17:52:57 »

Micke!

Det var mycket starkt av dig att "klara" lägenhetsvisningen!! Kanske var det lite tröst att barnen gillade den...?
Försök att inte måla f-n på väggen nu innan du vet hur det blir när hon flyttat! Du är så stark! Massa go humor och positivitet, det kommer man långt med!!  Glad

Varma kramar till dig!
micke73
Seniormedlem

« Svara #77 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 14:42:14 »

Visningen gick bra, Jag är glad för barnens skull att lägenheten var så fin med lekpark alldeles utanför köksfönstret. Hela lägenheten är nyrenoverad så den var jättefin. Vet inte hur jag ska beskriva känslan jag hyser för min exfru?? Kan inte sätta ord på det men jag vill tro att jag även är glad för hennes skull. Själv blev det en så stark känsla av att nu blir jag ju definitivt ensam snart, och den känslan river djupt i hjärtat. Eller snarare tomklöser i det hål där hjärtat en gång satt. Jag är totalt känsloförvirrad just nu, men det ordnar sig nog på sikt. Ursäkta om jag drar ner den uppåtgående spiralen men det blev lite tungt nu. Vad arg jag blir på mig själv, varför skulle jag inte kunna glädjas åt min exfrus nyfunna ro och glädje ?? Varför blev det så här svårt nu?? Man är väl alldeles för egoistisk i sina tankar i nuläget. Nu gick mixern igång igen.

Klippa i Varberg ja, kanske det, jag ska till Resö en vecka under våren och det är ju bara 15mil norr om GBG, kan ju köpa med mig cider eller vin.

Tack för att ni finns och tröstar och gläds med mig.

Kramar
Micke
Enhändigman
Seniormedlem
Antal inlägg: 351

« Svara #76 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 14:16:52 »

Kan också tänka mig en öl på en klippa om det finns plats.
Har funderat på en Skånetripp i sommar till lite vänner i
Båstad, Ängelholm, Arild, Mölle så där någonting.
Kan lätt passera Varberg på vägen ner.

/F

Jender
Seniormedlem
Antal inlägg: 204

« Svara #75 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 13:40:04 »

Hej alla "glada".

Skrattat fortfarande åt ditt runda skaldjur Micke (ägget), fan vad lättroad man kan vara!

Du får berätta hur det kändes efter lägenhetsvisningen, jag hoppas och tror att du klarar det bra!!

Vad sugen man blir på en klippa och en öl (som är skitäckligt iofs, en det finns ju annat drickbart)...
Det är inte långt från Varberg från mig, vi kanske får ta en varbergsträff i sommar? Med glimten i ögat (blinkande) Glad Cool

Härligt att läsa i en tråd som faktiskt spirar av förhoppningar och glädje inför framtiden. Vi lever i en väldigt tung tillvaro just nu många av oss, men tänk vad "snabbt" man ändå ser livet återkomma om än långt borta?

Stor kram till er alla!

Jenny
micke73
Seniormedlem

« Svara #74 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 12:45:33 »

Nu ska jag exfrun och barnen åka och titta på hennes lägenhet, får väl se om verkligheten hinner ikapp en nu, hoppas detta går bra så man inte bryter ihop som en lallande dåre och kravlar upp i ett hörn och spelar läpp.

Kram alla goa vänner!
Micke
micke73
Seniormedlem

« Svara #73 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 11:35:36 »

Jag tittade en stund på matlådan med pytt i panna.......... Nä fy f.. så jag for och köpte en havssallad, mycket god sallad med skaldjur (barnsligt förtjust i skaldjur). Och kokade ett ägg till det (också skaldjur)? Fyllde upp ett glas med friskt iskallt vatten, det var riktigt gott.

Förlåt men jag tog en deppcigg efter lunchen, fast i går kväll tordes jag inte ta någon, faktiskt. Du får väl ta en planka eller nåt nästa gång. Fast det hjälper väl inte när man har solitt skallben rätt igenom.

Ha en bra dag alla!!!
Kram
Micke

Sökaren
Juniormedlem
**
Antal inlägg: 16

« Svara #72 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 11:16:11 »

Micke, det är ok att må dåligt ibland, det vet du ju Leende (smiley)
Vad ska du äta till lunch? Eller har du ätit?
Jag sitter och knaprar i mig en nötblandning som jag hittade i baren här på jobbet, namnam Leende (smiley)
Ska äta riktig mat oxå så klart Leende (smiley)
Kram!
micke73
Seniormedlem

« Svara #71 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 10:27:16 »

Jag håller med dig Klara.
Du skjuter verkligen mitt i prick med "gemensamt språk", det är så det måste vara!! Ett gemensamt språk där man berättar hur man tycker och känner, det är mycket viktigt! Man kan inte gå runt och förvänta sig att den andra ska se hur man tycker och känner. Eftersom vi alla har olika "ryggsäckar" med erfarenheter, tankar och känslor så uppfattar vi alla varandra och världen olika. Det finns ingen chans att man ska kunna "se" hur den andra känner sig om nu inte denna person visar det på ett klart och tydligt sätt. Jag tror att om man tar åt sig och lär sig av sina misstag så kommer det att gå mycket bättre i nästa förhållande, Jag t.ex. kommer att begrava mina skygglappar och rakt ut fråga hur den andra känner sig. Samtidigt kommer jag att berätta för den andra hur jag känner mig, direkt när jag känner det. Inte "låsa in" känslan och försöka glömma, för det går inte, alla inlåsta känslor kommer förr eller senare att bubbla upp till ytan och då kan det explodera istället, och det är så förhållanden går i kras och människor blir lidande. Jag tycker att det är bättre att lyfta fram känslor och tankar direkt när man känner det eller funderar på något, visst kan det bli jobbigt för stunden men man kommer må bättre själv om man tömmer "känslosparkontot" direkt, det är det enda kontot där man inte ska ha något sparat.

Som ni förstår så har jag halkat ner på stegen en bit idag, inte riktigt ända ner, men jag försöker minnas gårdagen, för den kan komma snart igen.

Må väl mina vänner
Kram
Micke
Klara
Juniormedlem
**
Antal inlägg: 11

« Svara #70 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 09:58:12 »

Misha, problemet är att både kvinnor OCH män tror att de hörde och tolkade rätt vad andra sa, tyvärr verkar det inte vara så. Jag vet inte varför vi inte talar någon klarspråk, eller bättre sagt gemensamt språk, men jag tror att flesta av oss tror åtminstone att vi är tydliga.Det är kanske svårt att vara speciellt tydlig när känslor är inblandade.
micke73
Seniormedlem

« Svara #69 skrivet: 21 Januari 2008 kl. 22:24:23 »

Hej, innan jag går och lägger mig tänkte jag dela med mig av några rader ur en av mina absoluta favoritlåtar, det är ur Metallicas Turn the page. Here i am on the road again, there i am up on the stage, there i go beeing a star again, there i go, turn the page.

Det sammanfattar ungefär hur jag mår just nu. Jag tror jag har modet att vända blad och se hur boken fortsätter, det finns så många sidor kvar som är oskrivna, nu håller jag i pennan och jag bestämmer hur boken ska fortsätta, det känns spännande och samtidigt ovisst.

Må väl mina vänner, nu ska jag drömma mig bort till en av solen värmd klippa på västkusten med mina brothers in arms that never deserted me.

Tack för alla vänliga ord, tankar och känslor som ni delar med er av, det känns skönt att veta att världen är full av kännande, sympatiska och underbara människor, det gör det liksom lite lättare att kliva upp på morgonen.

Önskar er alla en god natts sömn!!!
Kram
Micke
mischa
Fullständig medlem
Antal inlägg: 46

« Svara #68 skrivet: 21 Januari 2008 kl. 20:54:45 »

F-n vad ni är taskiga på denna sida Leende (smiley) Jag hade faktiskt tänkt att pyssla med annat än att sitta här framför dator. Förbereda en födelsedag, städa..Men, visst jag trivs här också.

Klara, det finns onekligen en poäng i det du säger om hur kvinnor tänker - sent ska dock syndaren vakna. Men nog hade jag uppskattat en blomma ibland. När jag för många år sedan hörde från en arbetskollega (som är en kvinna) att när mannen kommer hem med blommor - då finns det anledning att ana ugglor i mossen - då blir jag allt fundersam. Är det så? Då jag verkligen inte komma hem några blommor. Grejen är dock att vi alla mår bra av uppmärksamhet så där i största allmänhet och det är den stora lärdomen kanske. Men låt mig också vända på det hela. Om nu alla kvinnor är så medvetna om att de "pratar" ett annat språk än män, är det då inte lika befogat att säga: tala då klarspråk med oss!

Du skriver för din egen skull och rent allmänt ur ett kvinnoperspektiv och det är svårt att säga ur min situation om det är rätt eller ej. Så här med några månadersperspektiv kommer funderingen varför flyttade jag egentligen ut. Varför var det inte tvärtom? Nu blev det så och som jag sa till henne mycket tidigt när allt brakade: kanske borde jag gorma och skrika (kanske inte bokstavligt menat..), men av respekt och kärlek och ånger(och skam) till henne och barnen gör jag det inte.

För någon vecka sedan pratade vi igen om "framtiden" och jag vill verkligen att vi försöker igen, men att vi då också sätter oss ner tillsammans (ev. med ytterligare en person) och samtalar igen en hel del. Varför skulle det fungera nu och inte tidigare? Jag är motiverad på ett annat sätt än tidigare och jag har kunnat se mina fel och brister - och jag älskar henne och ångrar så det som har hänt och att jag har stängt ute mina känslor så länge.

Jag vill inte ta mitt pick och pack, slänga på mig en bitterhets mantel och rida iväg. För jag tror inte att det finns någon så hjärtans go, generös, klok, vacker och intelligent som min hustru. Men nu sitter jag här likt en annan Hamlet med eftertanken kranka blekhet..

Var började vi.. förberedelser för födelsedagen..
P.S. Sökaren - jag hoppas och håller tummarna för dig/er att det fungerar bättre nu!! Micke73 har redan sagt det jag skulle vilja säga  Med glimten i ögat (blinkande) Så på mitt torra sätt får jag nöja mig med att "instämma med föregående talare".

Kram

Mischa
micke73
Seniormedlem

« Svara #67 skrivet: 21 Januari 2008 kl. 20:47:55 »

Hej sökaren kul att höra av dig, glöd? ja 50% jämtlänning & 50% norrlänning = ofällbar tjurskalle Cheesy Cheesy
Men nu blev det så där varmt om kinderna igen Generad, tack för komplimangen nu blir man ju snart högfärdig här!!

VAD SÄGER DU, ÄR DET SANT?? Vad otroligt glad jag blir för eran skull, jag vet inte vad jag ska säga, men nu vaknar nog barnen av mitt vrålande!!!!! Gud vad roligt !!!!! Slösa på du av min tråd detta var ju sanslöst kul, Gratulerar eller vad man ska säga, ta till er eran nyfunna samvaro och sköt om den som ett nyfött barn, prova att vara vaken nån gång när han kommer hem och väck han på morronen nån gång  Med glimten i ögat (blinkande) Oj vad Skoj, nu for man upp i molnen och här ovanför var det soligt ja!! AJ!! pekpinnen tog i nacken och cigaretten for ut ur käften med samma hastighet, jaja fröken jag ska sluta  Cheesy
Daltande ?? den enda jag daltar med är 2-åringen och katten förstås.
Tack för att du bryr dig, det värmer, jo nog kommer jag att hitta någon ny när jag är redo, men först när JAG är redo. Men nu är jag bara så glad för eran skull, LYCKA TILL MED LIVET OCH KÄRLEKEN jag vill att du ska veta att jag menar verkligen det!!!!!

KRAM
Micke
micke73
Seniormedlem

« Svara #66 skrivet: 21 Januari 2008 kl. 20:28:24 »

Hoppsan då, nu ramlade man med huvet före i en burk faluröd, vad varm jag blev om kinderna plötsligt Generad. Nädå jag tar inte illa upp alls Cheesy jag tar det för vad det är, ett utbyte av känslor och tankar i en svår situation och det gör inget att få lite plus uppskattning, det värmer bara mer (speciellt på kinderna) Med glimten i ögat (blinkande). Varför ville inte denna nallen sova då ? jo jag tyckte inte det var nån ide. here we go again! Tack för att du kallar mig klok, det var första gången någon beskyllt mig för det. Roligt att jag kan hjälpa till att lysa upp din tillvaro lite grann, det är väl så man ska göra anser jag, lysa upp andras tillvaro när dom är nere, då mår man bättre själv också. Frun for till hennes föräldrar ikväll och ska sova där, och det enda jag kände var, vad skönt då kan jag förbereda mig en promille med ensamlivet, kan det verkligen vara så att jag redan börjat smälta detta?? Har ju bara gått en vecka sedan bomben briserade med sådan styrka att hiroshima liknar en liten nyårsraket, eller är det så att mitt undermedvetna har hunnit ikapp mina tankar och jag insett att det egentligen var slut för 1,5 år sedan??? Jag har ingen aning men jag hoppas att det är så, men det lär ju märkas när hon flyttar ut...... När jag blir ensam i huset och mörkret kommer. Herregud vad jag saknar man/kvinna relationen, det varma mysiga kram och gos, det är vad jag saknar mest samtidigt som jag vet att om jag skulle gå ut och ta första bästa "ragg" för att få det så gör jag bara illa mig själv och någon annan med, fan vad kluven jag är, man får nog gå och dra en trall (sjunga alltså) det lättar lite för mig och alla som inte hör mig. Det är inte riktigt lika mysigt när man sitter med tända ljus och häller upp ett glas vin (shiraz), sätter på en bra film och går och sätter sig ENSAM i soffan, schizofrenfaktorn ökar när man pratar med sig själv, fast jag brukar få dom bästa svaren då, Vi är oftast överens i alla fall.

Datingforum: absolut inte men en oskyldig uppskattningsflört har väl aldrig skadat någon och jag tror inte någon annan tar illa upp heller. Det är bra att du har mycket känslor, det tyder på en kvinna som vill leva livet och ingen kall stel robot, men det visste jag sedan tidigare att du vill leva livet och livet kommer att omfamna dig!! Förresten jag brukar kallas för livet Med glimten i ögat (blinkande), kunde ha stämt, men det lät bra.

mmmmmarabou ja, hörde du om han som fick jobb där, han blev cho klad. Oboy det vart riktigt dåligt!
kombinationsvits ha det är ju 5 poäng ju, nå nå, hoppas du får en riktigt kul kväll med mycket god mat god dryck och dans och skratt det är du minsann värd!!! Jag har skrattat ikväll, så pass att jag fick ont i magen, dom som köpte husbilen kom och hämtade den ikväll och det var en syn för gudarna, en 3 tons husbil på ett släp som får lasta 2 ton och en gammal bil som skulle dra ekipaget, det såg ut som bokstaven V med hjul när dom for iväg, jädrar vad jag fick hålla igen innan dom kom iväg. Jag släpper gärna in dig i mitt hjärta och mina tankar eftersom du är en sån positiv person så passar jag på att sno lite av din positivitet när du ändå är där. Vem vet vad som händer i sommar? Det finns som sagt direktflyg härifrån till GBG  Med glimten i ögat (blinkande)  Bäst jag slutar nu, detta börjar likna en novell.
Sending you this message on a telegraph road, mer dire straits! Men jag tycker brothers in arms är klart bäst, jag ryser av dom små korta gitarrsolona. Ska spela den på en gång nu !! och drömma mig bort på en klippa någonstans.
Ja  Kyss och god natt då älskling  Med glimten i ögat (blinkande) nu är det färdigflörtat, jag lovar.

Skön känsla det här, att se framtiden som en bra plats och någon som peppar en samtidigt, det är verkligen ovärderligt och omätbart.

Jag önskar er alla samma känsla, det är förlösande på nåt vis, kan inte förklara det är bara varmt liksom.
KRAM
Micke
Sidor: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!