Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 15:56:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 5 ... 13
  Skriv ut  
Författare Ämne: HJÄLP!  (läst 12650 gånger)
tommense
Hjältemedlem
Antal inlägg: 834

« Svara #170 skrivet: 9 Februari 2008 kl. 07:34:45 »

Inkommande kraschlandning, låter det som, Micke.

*KRAMAR!*
Anmäl till moderator   Loggat
micke73
Seniormedlem
Antal inlägg: 189

« Svara #169 skrivet: 9 Februari 2008 kl. 00:02:15 »

Pust, nu först kan jag gå och lägga mig, helt slut!! Har nästan busat ihjäl mig med barnen och det var så himla roligt!!!!! Sen kom ju vardagen tillbaks när dom gått och lagt sig, diska, städa, plocka undan mm. mm. Men nu är det klart. X-et ringde efter barnen gick och nattade och hon beklagade sig över att hon inte hade några pengar och anklagade mig över att ingen ringde henne längre, jag har aldrig försökt vända våra vänner mot henne, jag har aldrig sagt ett ont ord om henne inför våra vänner, det har dom kommit på själva. Men om hon nu mår bättre av att skylla det på mig så låt hon göra det då, det rör mig inte i ryggen, det enda hon gör är att jag verkligen numera vet att mina känslor för henne är totalt slut. Hon gormade och nästan grät om vartannat och det enda jag kände var OCH! Vi har inget mer att göra med varandra. Barnen kommer inte att få veta detta, dom måste få vara barn och våra problem är våra problem det löser vi vuxna, jag kan bara hoppas att hon menar det hon säger hon också. Nåja, det löser sig nog på sikt detta med men det var ju tråkigt att det skulle bli så här.

God natt alla mina kära kära vänner, sov gott och dröm vackert!!
Kram
Micke
micke73
Seniormedlem

« Svara #168 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 23:13:47 »

Usch, jag vet precis vad du pratar om, inte roligt alls.

Vad bra att du har många vänner, det hjälper att prata av sig OFTA och med MÅNGA men precis som du känner så känns det lättare på nåt vis att får skriva av sig här och få respons från andra människor som går igenom precis samma sak. Du är inte ensam vi är många här som läser och förstår vad du går igenom, och precis lika många kommer att stötta dig, det kan du vara säker på!!!

Ge detta tid och det kommer att bli bättre, det kan jag lova dig, det blev så för mig och så dåligt som jag mådde i början trodde jag inte man kunde må. Visst vägen dit är krokig och fylld med dolda fallgropar, men ju längre fram på vägen man vandrar desto grundare blir groparna och till sist är det bara några tjälskott.

Hang in there!! Tänker på dig och skickar mängder av positiva tankar!!
Kram
Micke
Sandra76
Nykomling
*
Antal inlägg: 7

« Svara #167 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 19:45:52 »

Tack och lov har jag jättemånga vänner som stöttar mig. Jag har tre specilt utvalda som jag ältar det mesta med. Men ibland är det svårt att få full förståelse av någon som inte alls varit i samma situation. Därför blev jag så glad när jag hittade detta forum. Man känner att man trots allt inte är ensam. Det finns väldigt många som är i liknande situationer.

/Sandra
Johnnyboy
Hjältemedlem
Antal inlägg: 539

« Svara #166 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 19:43:15 »

Hej och välkommen in hit!

Jobbig situation som du och ni har hamnat i.
Det finns nog inga enkla och snabba lösningar.
Att prata är bra. Är det svårt så kan man få
mkt god hjälp av Familjerådgivningen som många av osss
har erfarenhet som ett bollplankt för att göra ett bra avslut
eller bara för att få hjälp att bearbeta vad som hänt.

Önskar att du har ngn annan nära vän som du kan prata med
också samt att jag önskar at du tar hand om dig på bästa sätt.

Detta lär ta tid, men det är värt det.
Var tålmodig och ödmjuk
så länge du inte möter arrogans.

Kram och kämpa väl,
klokt och kärleksfullt
så gott du kan.

Tänker på dig.

Kram

J
« Senast ändrad: 8 Februari 2008 kl. 19:46:13 av Johnnyboy » Anmäl till moderator   Loggat
Sandra76
Nykomling
*
Antal inlägg: 7

« Svara #165 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 19:29:55 »

Hej Micke och alla ni andra därute!!

Vill bara säga att jag känner med dig. Bara fem dagar efter att du får beskedet som gör att din värld rasar samman får jag samma besked.
Min man sen 4 år tillbaka kom i slutet av sommaren och berättade att han ville att vi skulle separera. Hade väl i och för sig det också på känn men valde att blunda. Trodde vi skulle fixa det här...
Han  hittade ett andra hands boende en bit från mig och vår son (som är två och ett halvt) och flyttade. Det dröjde dock inte mer än en vecka innan han insåg att det inte var så roligt att bo själv. Vi fortsatte dock som särbos och bestämde oss för att göra ett nytt försök. Vi började prata om att köpa ett sommarhus som på något sätt skulle vara vår nystart. I oktober hittar vi vårt drömhus, i november skriver vi på papper och i samma veva flyttar min man hem igen. Han har fortfarande kvar sitt andra boende. Han börjar flytta tillbaka sina saker under julhelgen...här kommer det ofattbara. I samma veva som han och jag börjar om (med ny sommarstuga osv ) träffar han en annan....tre dagar innan jul. Detta får jag reda på den 17 januari och min värld rasar...för andra gången på bara några månader. Den här gången är jag inte bara lämnad, jag är fruktansvärt sviken. Min man har, om än bara för några veckor (som han  utrycker det) gått bakom ryggen på mig och träffat en annan. Han flyttade ut samma natt och vi försöker nu fått till ett varannan vecka umgänge med vår son. Problemet är att han inte har någonstans att bo och detta umgänge sker hemma hos hans föräldrar tillsvidare. När han inte har sin son har han flyttat in hos sin nya stora kärlek - som det är så seriöst med.
Jag känner mig så fullständigt arg, ledsen, beskiven och rasande på en gång att jag inte vet vad jag ska göra av alla känslor. För att det ska fungera så smidigt som möjligt håller vi en neutral ton till varandra. Men helst av allt vill jag bara skrika åt honom så han fattar vad han gjort. Han lämnar bodelning och allt annat praktiskt till mig, bara för att han tycker att det är jag som kan.
Jag har trots allt lyckats hamna i ett tillstånd där jag klarar vardagen och försöker att acceptera vad som  hänt. Måste nu helt plötsligt ändra mina framtidsplaner som jag fram till den där svara dagen trodde var tillsammans med min man, livskamrat och bästa vän och våran son.
Hur gör man för att gå vidare?

Hälsningar Sandra
Betsy
Seniormedlem
Antal inlägg: 191

« Svara #164 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 18:55:29 »

Ursäkta Mr D, förstår inte vad du yrar om....jag har inte skickat något privat mejl till någon...
Sorry Micke, var bara tvungen att svara på det...

Hoppas att du får njuta av barnen i helgen, jag ska i alla fall njuta av mina !!
Kram
B

d123456789
Seniormedlem
Antal inlägg: 168

« Svara #163 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 16:57:57 »

Hoppas du fick mitt privata mail (svatet på ditt)

Betsy du ska få ett tips!!!
Skriv inte på hans tråd att du har svarat på hans mail....

Du kanske inte är den ende som tycker om micke,, men du vill visa alla andra tjejer att ni har någon form av rellation med varandra,, SMART..

Tack för kramen Micke Med glimten i ögat (blinkande)
// Mr D
« Senast ändrad: 8 Februari 2008 kl. 17:00:23 av d123456789 » Anmäl till moderator   Loggat
Jender
Seniormedlem
Antal inlägg: 204

« Svara #162 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 14:17:35 »

Snacka om att ha fantastiska vänner! Vilken grej! Cheesy Det är du verkligen värd!

Fått hem några klimpar ännu?

Hoppas ni har trevligt isåfall!

kram

Jenny
Forza
Fullständig medlem
Antal inlägg: 88

« Svara #161 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 12:20:59 »

Tommense!!

Right on the spot!!

Ha en go' helg

Kramar i massor!!!!

Sylvia
tommense
Hjältemedlem
Antal inlägg: 834

« Svara #160 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 09:58:50 »

Det är med sådana där vänner ens fiender inte har en chans :-)
Forza
Fullständig medlem

« Svara #159 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 08:19:28 »

Hej Micke!

Underbara vänner har man för man "förtjänar" dem o vice versa  Med glimten i ögat (blinkande)
Låter som du kommer få ha en underbar vecka med ungar, städat hem mm
Se nu till att njuta, prata och krama sönder dem det är ni värda, ungar ska man skämma bort ngn gång då o då (materiellt, med kärlek ALLTID)
Framtiden ÄR din o den är lika ljus o trolsk som midsommarnatten!! Du stormar fram o ditt självförtroende verkligen "känn" o smittas av  Glad
Va!!!! Ska du inte "ragga" på mig längre Med glimten i ögat (blinkande) Glad Chockad Rullande ögon (ironi)!! Gråtande
Blir "bara" så glad o lätt till sinnes efter vi pratar
Hoppas du fick mitt privata mail (svatet på ditt)

Over and out från din cybervän 4 ever

Kram kram kram
Sylvia
PS. jag önskar alla en underbar helg! DS.
Betsy
Seniormedlem
Antal inlägg: 191

« Svara #158 skrivet: 8 Februari 2008 kl. 07:46:38 »

Hade jag inte haft öronen så hade leendet gått runt skallen !!
Yiihaa...

Jättkul Micke, njut av veckan med barnen. Det kommer att vara som balsam för själen !!

Kram
B
micke73
Seniormedlem

« Svara #157 skrivet: 7 Februari 2008 kl. 21:42:31 »

Nu är ni så där goa och snälla igen (som vanligt), Tack.

Snacka om att vid en kris så visar det sig vilka som är ens riktiga vänner. När jag idag kommer hem från jobbet så är hela huset fullt med folk, HELA huset är kliniskt rent, källare, mellanvåning och övervåningen, jag hade kunnat äta mat direkt på golvet. Chockad Chockad Jag blev så glad att jag började gråta. och det var verkligen krokodiltårar, dom började muttra om att hallå, det är faktiskt nyskurat här. Varför gjorde dom nu detta, jo, jag fick förklaringen att eftersom du jobbar så mycket så gör vi det här för dig så att du kan koncentrera dig på barnen i helgen och umgås med dom, Jaha skit också nu flödar det över igen, som dom säger på SMHI på våren: varning för höga flöden. Åkte och köpte nya sängar till barnen, dom måste ju få nåt nytt dom med, handlade käk också, smörar lite nu eftersom jag bara köpt det dom gillar. Men det är min första vecka ensamma med barnen, mina underbara barn, GUD så skönt det ska bli att få rå om dom en hel vecka. Jag har saknat dom så djävulskt mycket. Så jag får faktiskt skämma bort dom lite grann. Vilka helt underbara vänner jag har, jag kommer aldrig under min livstid att kunna återgälda detta som dom gjort för mig och mina barn, samtidigt får jag en otrolig press på mig att hålla kåken lika ren som den är nu Cheesy Cheesy Cheesy

Idag är den hittills bästa dagen på resten av mitt liv, Framtiden är full av ljus och hopp och jag mår fantastiskt bra, dels för att jag har så bra vänner, dels för att mina 3 solstrålar kommer till mig imorgon och att jag ser en framtid som verkar så bra. Jag kan inte riktigt sätta ord på den känslan jag har nu, men en kombination av trygg, vet vad jag vill, kärlek, glädje och självsäkerhet beskriver nog det bäst.

Du sylvia, om jag är bäst så är du bästast!! Du har förmågan att med några få korta ord lyfta upp mig till ytan igen!!!! (och nej, detta är inte ett raggningsförsök) bara vad jag verkligen tycker! Vila din väska du om den är trött.

Tommense, euskefeurat i all ära men har du hört Noice makers nån gång?? Deras texter får man skrattkramp av, jag lovar.

God natt mina kära cybervänner, jag vill skicka en positiv tanke och en stor kram till varenda en av er på detta forumet.

KRAMAR
Micke
Forza
Fullständig medlem

« Svara #156 skrivet: 7 Februari 2008 kl. 17:43:57 »

Hej Micke!

Ser du, i rest my case (se marieg's inlägg med smileysen efter så vet du vad jag menar)  Med glimten i ögat (blinkande)

Stå på dig, du e bäst!!

Många kramar

Sylvia
Sidor: 1 [2] 3 4 5 ... 13
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!