Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
11 Mars 2010 kl. 17:21:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13
  Skriv ut  
Författare Ämne: HJÄLP!  (läst 10512 gånger)
Enhändigman
Seniormedlem
Antal inlägg: 351

« Svara #35 skrivet: 18 Januari 2008 kl. 12:06:17 »

Att använda tanken för att må bättre är en bra ordination från läkaren.
Jag har läst förljande rader i en bok som hjälper enormt.

Det är mina tankar om det som händer mig som bestämmer mina känslor.
Ändrar jag tanke ändras min känsla.

Prova får ni se det fungerar!

*kram* från en som kämpat länge nu och är en bit på väg
/F

Anmäl till moderator   Loggat
micke73
Seniormedlem
Antal inlägg: 189

« Svara #34 skrivet: 18 Januari 2008 kl. 12:01:23 »

Jag gläds med dig Sylvia, håll i formtoppen så knogarna vitnar. När du sedan känner att du tappar greppet så finns det en utsträckt hand och en axel här som jag mer än gärna lånar ut !!!!!!!

Det är lite refererat till star trek och starwars på några trådar i detta forumet. Jag får nog säga att jag är en starwars kille, eftersom nu är jag ju den där Han Solo......... (ännu ett kasst skämt).

Hang in there alla medsörjande underbara med människor!!!

Kram
Micke
Forza
Fullständig medlem
Antal inlägg: 88

« Svara #33 skrivet: 18 Januari 2008 kl. 11:36:06 »

Hej allihop!

Propp skämtet var så bra, skrattade gott tack Micke!
Härligt att du fick sova inatt, visst känns det lättare
Ingen tillfällighet att vid tortyr inte låter folk få sin sömn. Vi vet alla här vad det innebär
Önskar dig Micke o alla andra här en bra dag
Jag gör oxå som du säger som det är när ngn frågar, så som det ska vara-tacka din läkare från mig om andningen o samtidigt rabbla meningen om vilken miss han gjort som dumpat mig! Det hjälper mkt med tankens kraft!!
Har oxå en form topp o tänker även jag hålla fast vid känslan när jag blir ledsen

Kram
Sylvia
micke73
Seniormedlem

« Svara #32 skrivet: 18 Januari 2008 kl. 09:21:42 »

Hej alla själar i IT etern.

Jag fick SOVA inatt, herregud så skönt!!!! 22:00 svalde en propavan, 23:15 sista tiden jag minns, 06:20 ringer väckarklockan, och jag kan kliva upp, jag är inte redan uppe utan jag får kliva upp, fatta vilken känsla. Frukosten smakade bra och jag slapp be äldsta pojken stampa ner frukosten i halsen.
Tandkrämen smakade någonting den med, det är så här det måste bli, det är så här jag vill att det ska bli !!! Skojade lite med min blivande exfru utan att känna total sorgförlamning i hela kroppen och utan att känna den där överväldigande saknaden. Jaja jag vet att detta är en "formtopp" och att "formbotten" kommer snart, jag vet att ljuset i slutet av tunneln kan vara ett annalkande godståg. Men jag försöker ta vara på dessa formtoppar och etsa fast dom i minnet, då kan det bli lättare att hitta dom och minnas dom när tåget kommer. Min blivande exfru såg mest ut som en fågelholk hela morgonen.

Jag började för några dagar sedan med en ny grej som hjälper mig mycket. Ni vet när någon frågar hur det är så svarar man automatiskt bra, eller hur? Det gör jag inte längre, jag svarar helt enkelt att det är åt he-vete, visst man får många olika reaktioner men än så länge har ingen bara gått därifrån utan samtliga har visat hänsyn och förståelse och stöttning, det funkar bra för mig i alla fall.

Nåväl, nu dj-vlar ska jag göra nåt bra av den här dan!!

Kram
Micke
Ello
Fullständig medlem
Antal inlägg: 40

« Svara #31 skrivet: 18 Januari 2008 kl. 07:37:45 »

Tack Micke!

Jag fick ett gott skratt på morran  Glad

Take care!
micke73
Seniormedlem

« Svara #30 skrivet: 18 Januari 2008 kl. 07:05:35 »

Jag känner mig inte sårad. Jag blev lite skraj att jag ofrivilligt hade retat upp nån här på detta forum. Just av den anledningen som Ello beskriver, det att ni är också en av mina största livlinor nu.

Så du behöver inte känna att du har sårat mig på något sätt okey!

Igår var en bra dag, vi skrattade och skojade på jobbet, jag fick chansen att prata med ett par kollegor som är väldigt lätta att prata med om precis allt, det känns skönt för mig att ha vänner, kollegor och er att prata skriva av sig på, faktiskt ovärdeligt. Som sagt gårdagen var bra, första dagen utan tårar! Var hos doktorn igår och fick propavan, kul tänkte jag eftersom jag är utbildad elektriker så är jag ju propp-van (o så dåligt). Nåja, hoppas denna dag blir lika bra som gårdagen!

Önskar er alla minst en lika bra dag som jag hade igår !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KRAM
Micke
Ello
Fullständig medlem

« Svara #29 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 22:09:53 »

Förlåt mig!!

Jag menade verkligen inte att lägga mig i på fel sätt!!! Jag förstog det du skrev, men jag syftade på min egen sits.
Vad jag ville med mitt inlägg var att få reda på om någon här tyckte att det var fel av mig att kräva att få reda på när han kommer hem! Nu tar han för givet att jag är hemma och sköter barnen medans han är ute och svävar..

Jag ber tusen ggr om ursäkt om jag har skrivit på "fel tråd", men som sagt, jag är ny här och vet inte riktigt hur det funkar än..

Och du Micke; Jag menade verkligen inte att såra dig, eller någon annan här!!
NI är alla min livlina nu!!!

Kramar...
Johnnyboy
Hjältemedlem
Antal inlägg: 538

« Svara #28 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 21:12:15 »

Hej!

Ville bara bidra lite till att i bästa fall räta ut förvirringen, eller kanske jag förvärrar den.
Två olika referenser till två olika trådar och två egna sammanhang.
Så här läser jag allt:

Ello skriver ett inlägg till Zeb411 om sin egen situation:

Citat
Är inte det dåligt att han inte ens talar om för barnen när han ska komma hem!?!?!

Micke73 skriver i sin egen tråd (Micke73) så här om sin situation:

Citat
Sedan sa hon så här, eftersom hon fortfarande bor kvar men ni har inga skyldigheter eller redovisningsplikt mot varandra längre så tycker jag du ska börja träna, säg till barnen vart du är men säg inget till henne utan låt henne fråga barnen eller att hon får ringa dig och undra vart du är, det visar att du tänker starta om.
Också ett tänkvärt sätt att jobba sig igenom detta.

Ello skriver nästa inlägg till Micke73. Med detta inlägg syftar hon på sin egen situation, och inte Micke73´s situation, dvs vad hon också skrev om till Zeb411 (ovan):

Citat
Undrar bara när slutar redovisningsskyldigheten att upphöra? Om man bor under samma tak och har barn gemensamt, är det då att begära för mycket att få reda på när människan kommer hem? Tycker inte det är att snoka, bara att visa respekt. Men rätta mig gärna om jag har fel!

Forza fyller på och kommenterar Ellos situation på Micke73´s tråd:

Citat
Klart att du ej har fel, han har skyldighet åtminstånde inför sina barn men naturligtvis till dig med; det kallas RESPEKT för helskotta!!!!!!!!!!! Vad e de med folk!

Micke73 tolkar logiskt att både Ello och Forza kommenterar hans situation,
fast- och det är så jag uppfattar det – de kommenterar Ellos situation.
Att Micke är missnöjd är förståligt. Han skriver på sin egen tråd:

Citat
Nu blev det nog ett missförstånd här. Det var inte mina ord eller tankar. Det är SJÄLVKLART att så länge man bor under samma tak så måste den andra få reda på när man kommer hem, det är ju bara att se till sig själv jag skulle bli hispig om hon inte kom hem ungefär på den tid hon brukar komma hem....Snälla tagga ner lite grann, andemeningen var inte så som det låter när man läser citatet. Ni får tro vad ni vill men jag är helt ärlig i vad jag skriver här.
Om det är så att ni ej tror på vad jag skriver så kan jag inte annat än säga att ni tror fel.

Detta blev lite omständligt. Men så här förstod jag missförståndet.

Lycka till alla med ökad klarhet i alla avseenden!

Önskar er också tröst och styrka i era situationer.

J
micke73
Seniormedlem

« Svara #27 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 20:34:38 »

Nu blev det nog ett missförstånd här. Det var inte mina ord eller tankar. Det är SJÄLVKLART att så länge man bor under samma tak så måste den andra få reda på när man kommer hem, det är ju bara att se till sig själv jag skulle bli hispig om hon inte kom hem ungefär på den tid hon brukar komma hem. Vad gäller skyldighet mot barnen så är det något som jag aldrig och kommer heller aldrig att rucka på. Barnen kommer alltid att veta vart jag är när dom bor hos mig, det fattar jag med att jag kan väl inte bara försvinna när jag känner för det. Barnen är och förblir prioritet 1 men när dom bor hos mamma så bor dom hos mamma men dom kan alltid ringa och jag kommer alltid att svara! (förmodligen kommer jag att ringa mest) Vi har kommit överens om att ringa och säga godnatt varje kväll, oavsett vem dom bor hos. Jag älskar mina barn över allt annat och skulle offra vad som helst bara dom har det bra!!!!!

Redovisningsskyldigheten upphör när vi flyttar ifrån varandra, vad jag menar med redovisningsskyldighet är att det blir ju inte bra om man ska ringa varandra hela tiden och berätta vart man är, då har man ju inte separerat helt och det kommer bara bli bråk hela tiden. Och det var ju en av anledningarna att vi separerar. Vad jag menar är att efter vi har flyttat isär och när hon har barnen kan hon inte begära att få veta vilken tid på kvällen jag kommer hem, lika lite som jag skulle kunna begära samma sak eller??

Snälla tagga ner lite grann, andemeningen var inte så som det låter när man läser citatet. Ni får tro vad ni vill men jag är helt ärlig i vad jag skriver här.

Om det är så att ni ej tror på vad jag skriver så kan jag inte annat än säga att ni tror fel.

Kram
Micke
Forza
Fullständig medlem
Antal inlägg: 88

« Svara #26 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 17:52:48 »

Ello!

Klart att du ej har fel, han har skyldighet åtminstånde inför sina barn men naturligtvis till dig med; det kallas RESPEKT för helskotta!!!!!!!!!!! Vad e de med folk!

Kram sylvia
Ello
Fullständig medlem

« Svara #25 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 17:28:17 »

Hallo...

Undrar bara när slutar redovisningsskyldigheten att upphöra? Om man bor under samma tak och har barn gemensamt, är det då att begära för mycket att få reda på när människan kommer hem?Va? Tycker inte det är att snoka, bara att visa respekt. Men rätta mig gärna om jag har fel!

Obeslutsam Ello
micke73
Seniormedlem

« Svara #24 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 12:20:19 »

Jahaja, då har man varit hos doktorn då, den sedvanliga väntetiden på 1 timme infann sig.
Lagom irriterad traskar man in till doktorn och då hör och häpna, en mycket trevlig doktor som trots att hela väntrummet är fullt med folk tar sig tid att lyssna och prata och förstå. jag blev helt ställd.
Denna doktor är verkligen diamanten bland kolbitarna hon propsade på att du måste absolut komma tillbaka nästa vecka men beställ sista tiden för då kan vi prata hur länge som helst, hon avslutade vårat 30 minuters samtal med orden "du, jag är också frånskild, det blir bättre tro mig".

Jag fick ett handfast tips av henne, när du känner dig nere tänk då så här: Vilken jädra miss hon har gjort som dumpar dig, du är ju bäst i världen, viktigt är att du sätter dig i lugn och ro, blunda och slappna av andas långa djupa andetag, in genom näsan och ut genom munnen i ca 5 minuter medans du rabblar den meningen om och om igen.

Provade det nu på lunchen, det blir faktiskt lite bättre. Tänk vad tankens makt ändå kan göra. Sedan sa hon så här, eftersom hon fortfarande bor kvar men ni har inga skyldigheter eller redovisningsplikt mot varandra längre så tycker jag du ska börja träna, säg till barnen vart du är men säg inget till henne utan låt henne fråga barnen eller att hon får ringa dig och undra vart du är, det visar att du tänker starta om.

Också ett tänkvärt sätt att jobba sig igenom detta.

Ha det så gott alla!
kram
Micke
micke73
Seniormedlem

« Svara #23 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 08:32:22 »

Jag har gjort det nu, ringt läkaren alltså. Ska dit 10:30 idag, känns bra på nåt vis.

Ha en bra dag alla!

Kram
Micke
tommense
Hjältemedlem
Antal inlägg: 835

« Svara #22 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 08:02:36 »

Absolut, ring din doktor på studs!

Sömn är viktigt, och i den här situationen fungerar man så dåligt ändå, utan att bli totalmosig i huvudet av sömnbrist också.

Jender skrev en riktigt bra post! Jag håller med om allt. Sorg och panik tar sin tid...men det går över. Det känns som om man håller på att dö men ändå lever man vidare. Ibland undrar jag hur de utan barn lyckas ta sig igenom...ungarna är som trygga ankare som håller emot när man driver iväg på tok för långt ut i virvlarna. Bara det att de finns är något att hålla sig i.

*Många kramar!!*
micke73
Seniormedlem

« Svara #21 skrivet: 17 Januari 2008 kl. 07:10:55 »

Fy f.. vilken natt, sovit 15 minuter, vaken 1 timme, sovit 15 minuter, vaken en timme osv.

Jag måste nog kontakta en läkare idag även om det bär emot.

Jag önskar alla en bra dag!
Kram
Micke
Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer

Forumet du besöker hör till hemsidan skilsmassa.eu. Om du vill ha mer information om man klarar av en separation så kan du besöka någon av sidorna nedan.

En hemsida om att skiljas.

Hjälp vid Depression.

Kompissex är det bra?

Diskutera konstruktivt med sin partner.

Hjälp jag vill göra slut.

När du bestämt dig för att skiljas?

Att gå vidare efter en otrohet?

Låna till ett nytt hem.

Hur hittar man en ny livspartner?.

När hela kroppen vill ge igen!

Det finns fördelar med att vara singel.

Livsstilsförändring När du vill ha hjälp med att förändra ditt liv.

Hjälp via coaching för att skapa medvetenhet och stimuleras till egna reflektioner.

Lever du ditt eget liv? Är du den du vill vara?

Gör du det du vill göra? Är varje dag som du vill att den ska vara?

För att kunna gå vidare i sin livssituation är det viktigt att man klara av att gå vidare och se framåt. Allt blir bättre även om det tar tid.

Försök förstå varför det blev en skilsmässa.

Hur hittar man någon ny att älska?

Väx som människa och partner.

Sambolagen, hur påverkar den mig?.

Är hälften mitt? Äktenskapsbalken har svaren.

Loggat
Sidor: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!