Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 16:09:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13
  Skriv ut  
Författare Ämne: HJÄLP!  (läst 12673 gånger)
tommense
Hjältemedlem
Antal inlägg: 834

« Svara #155 skrivet: 7 Februari 2008 kl. 15:44:03 »

Yay! Euskefeurat!
Anmäl till moderator   Loggat
micke73
Seniormedlem
Antal inlägg: 189

« Svara #154 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 22:40:06 »

Hej marieg.

Tack för dina vänliga ord, vad glad jag blir om mina ord har hjälpt dig en smula, men det är ju faktiskt så att det har ju hjälpt mig mest att få skriva av mig här på detta forumet. Sedan om det jag har skrivit har hjälpt någon annan på traven är ju en alldeles fantastisk pluseffekt. Glädje ja, jag är väl kanske lite "konstig" men jag försöker alltid hitta något positivt och hålla fast vid den tanken, det blir liksom lättare då att fixa vardagen. Vilken tråkig situation du hamnat i !! Jag hoppas verkligen att ni ordnar detta på bästa möjliga sätt, som det verkar så är väl loppet inte riktigt kört och det är ju en liten ljusning som kan växa till en stor sol eller hur! Vad mitt X förstår eller inte förstår kommer jag aldrig att få reda på, men hon dissar mig inte inför barnen i alla fall, jag har frågat dom. Och jag skulle heller aldrig komma på tanken att snacka skit om henne inför barnen, dom enda som mår dåligt då är ju just barnen och det var ju därför vi separerade, för att skydda barnen från bråk och elände.
Jag var hos henne idag och berättade vad som gällde rent juridiskt alltså och det blev lite turbulent men det tog vi i tvättstugan så barnen inte skulle höra dom hetsiga ord som uppstod, hon lugnade dock ner sig när inte jag hetsade upp mig och hon såg allvaret i min blick. Nu är ju jag en sådan som är långsur i ca 3,2354 sekunder så efter diskussionen var klar så hjälpte jag henne med att borra och plugga i taket så hon kunde få upp lite lampor i lägenheten. Då såg ju även barnen att mamma & pappa fortfarande är vänner, och det är just det som varit min intention hela tiden, sedan att hon svikit mitt förtroende, det får jag bita ihop och svälja när barnen är med, punkt slut. Som jag skrivit förut, barnen har rätt till både mamma och pappa på deras villkor inte mina eller min x-frus villkor.

Vad gäller mina inlägg så har väl dom pendlat mella desperata rop på hjälp till nån slags euforisk amfetamin lycka, kanske inte alltid med lyckat innehåll, men som sagt meningen med detta forum är ju just att få skriva av sig vad man känner, när man känner det, huvudsaken är att man inte klankar ner på någon eller behandlar någon respektlöst bara för att man själv kan vara bitter. Jag vill även passa på att dementera euskefeurats låt pessimistkonsulten, den texten stämmer inte riktigt bra, det där med att "det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall". Det gör ju inte det dt blir bättre och bättre dag för dag, det är fakta, vissa dagar går bättre och andra dagar står man kvar på samma ställe, men det blir bättre. När jag började skriva här så trodde jag inte på någon här när dom upplyste mig om att det blir bättre, jag hade fel och ni hade rätt, det blir ju bättre. Så det vill jag passa på att säga till er som läser detta och befinner er i den sits jag befann mig i förut, DET BLIR FAKTISKT BÄTTRE ÄVEN OM NI INTE TROR DET!!!
Nu blev det väldigt mycket skrivet, så jag hoppas ni inte somnar halvägs in i den här "romanen/deckaren"  Cheesy Cheesy Jag önskar er alla medsörjande underbara människor en riktigt god natt, själv ska jag slå på Metallica och somna till dom ljuva tonerna.

Och du marieg, det är jag som ska tacka, det känns bra i hjärtat att det jag skrivit har hjälpt åtminstone en person lite grann, det är saligare att giva än att taga, ligger mycket i det ordspråket. Eller var det det är söligare att kivas än behaga Va??? kanske börjar bli trött nu, syrebrist eller något?? Nåja, man ska aldrig kasta pil i gummibåt eller den som gräver en grop åt andra använder oftast spade, nu är syrebristen definitiv.

God natt mina kära vänner, jag önskar er en strålande morgondag fylld med värme och kärlek!!
KRAMAR
Micke
marieg
Nykomling
*
Antal inlägg: 2

« Svara #153 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 19:50:34 »

Hmmm hade inte tänkt att skriva men nu rycker det i fingrarna  Leende (smiley)
Har varit gäst här och följt dig Micke, tycker att det är underbart skrivet jag har både skrattat och gråtit.. Jag är gift jaa jag vet att ni tänker va gör hon här? men för 3 månader sedan så bestämde jag mig för att flytta ifrån gubben efter 23 år vänskap!
Jag skulle kunna ha fyllt flera badkar med tårar,, men då har jag tittat in hos dig Micke och kännt glädje vet inte om man kan säga att man blir lite kär i dina inlägg  Med glimten i ögat (blinkande)
Min man och jag har kommit överens om att försöka. jag har mått psykiskt dåligt under en mycket lång tid och han vill inte att jag skall bo ensam i en lägenhet men två tonårsdöttrar. Vi har tagit sommaren som prövo tid.. Så jag hoppas att jag kommer att få mina känslor tillbaka för han.
Jag hoppas att ditt ex. förstår vad hon har förstört mellan er det är ju bara att hoppas att hon inte pratar skit om dig med barnen

med detta vill jag bara tacka dig Micke -----@
jag ville inte lägga mig i men som sagt det gick inte

d123456789
Seniormedlem
Antal inlägg: 168

« Svara #152 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 17:02:49 »

Men Nora!!! den här sidan har det gullats klart på,, det är ju ingen kontaktannons utan fakta om våra erfarenheter om skilsmässa..
                Sen att det finns några som inte håller med mig tar jag bara som att ni har en liten erfarenhet inom vissa ämnen..

Nora: Micke är en kille som är på väg in i systemet,, dvs han ser inte ljuset i tunneln och jag försöker avråda honom att springa in i mörkret..
        Men det är ju inget roligt att höra,, sanningen kan ju göra ont ibland..

Micke,, jag kan ju göra som dom andra och så ska vi se vad du tycker om det då!!!

Vilket ex du har klart att du ska göra en polisanmälan,, skönt att du kontaktat advokat så får du dom bästa råden..
Hoppas ditt ex förstår vikten av att du är en sån fantastisk kille så att hon en dag ångrar sig,, då är det du som sitter med triss i Ess..
Jag tror att nu när du pratat förstånd med exet så darrar hon som ett asplöv så inom några dagar har du nog alla pengar på kontot..
Jag tror på dig,, du är den stora vinnaren i slutet..

Bästa hälsningar// Mr D

micke73
Seniormedlem

« Svara #151 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 16:17:15 »

Bowmore funkar också!
micke73
Seniormedlem

« Svara #150 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 16:16:21 »

Ta på dig mössan igen (det är kallt ute), jag är inte arg eller ledsen på dig alls, tyckte bara det var en konstig reaktion, men nu har jag fått förklaringen. Så lyft på huvudet igen och ta på dig mössan!!

Kram
Micke
Nora
Fullständig medlem
Antal inlägg: 30

« Svara #149 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 15:47:27 »

Hej Micke

Jag läser inte så ofta,, och hamnade under din tråd först...så därav reaktionen._inga-länkardan blev jag nyfiken på MR D och läste vidare....jag böjer mitt huvude och ber om ursäkt...kan nu förstå din reaktion och håller med dig....Stå på,,och du har en skön drivkraft och jag har läst dina inlägg tidigare och din härliga humor.

Så med mössan i handen....kram från Nora
tommense
Hjältemedlem

« Svara #148 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 15:46:41 »

Laproigh! Liten, liten, men luktar mums i hela huset efter en stund :-)

För ett par år sedan, en alla gånger jag och ridväninnorna var iväg och red islandshäst så fick vi en guide med oss ut i storskogen som kommit från Island två veckor tidigare. Han red totalt vilse med oss bland alla stora granar...

Efter en timme fick han lov och erkänna det också. Han ursäktade sig med ett gammalt isländskt ordspråk: Vad gör du om du kommit vilse i skogen på Island? Jo, du sätter dig upp och tittar efter vart du är!

Hur som helst så hittade vi hem till stallet två timmar försenade, det var på våren och solen var varm och fåglarna kvittrade och hästarna var pigga som tusan. En ridtur att komma ihåg :-)

LOL!
« Senast ändrad: 6 Februari 2008 kl. 16:00:48 av tommense » Anmäl till moderator   Loggat
micke73
Seniormedlem

« Svara #147 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 15:41:43 »

Tack för era ord Betsy och tommense, det värmer likt en brasa i öppen spisen.

Jag tog mig i kragen idag, och fick svårt att andas, men när jag släppte kragen blev det bättre........... nåja, jag tog upp detta idag efter att värderingsmannen hade farit, och det blev nästan som förut, hon gick i försvarsställning direkt och skällde likt en rabiessmittad terrier men efter ett tag då hon såg hur lugn och allvarlig jag var så lugnade hon ner sig. Det är jag skitglad över att jag lyckades hålla mig kall hela tiden och bara la fram fakta på fakta på fakta. Nu tror jag hon har fattat allvaret i detta att hon faktiskt kan bli "dragen inför tinget" och samtidigt släppte en sten i storlek som mount everest från mitt bröst.
Nu blev livet lite lättare att leva eftersom jag gått och gruvat mig för detta en tid. Men gud så skönt att ha gjort bort det, jag kan verkligen rekommendera att ta tag i saker även fast det är skitjobbigt, man mår så mycket bättre efter det är gjort. Nu ligger bollen hos henne och jag kan slappna av och vänta på en redovisning. Jag tror jag måste ta en liten liten whiskey ikväll och småfira. Men det ska vara den sorten som det känns som man tagit en tugga av en nytjärad ekbåt på våren, mums, förutom träflisorna då. Men fibrer ska ju vara nyttigt........ kanske inte cellulosa. Nä, jag kanske ska sluta med träsnacket innan det barkar åt hel.... Nu vet jag varför det är så svårt att orientera i en lövskog, man ser ju inte ett barr och det finns inte en kotte att fråga om vägen......... Slåss inte nu, jag vet att det där var kass.

Massor med KRAMAR
Micke
tommense
Hjältemedlem

« Svara #146 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 15:32:22 »

*Håller med Betsy...och flinar som en glad groda.*
Betsy
Seniormedlem
Antal inlägg: 191

« Svara #145 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 15:16:58 »

Hej Micke !!

Hopplös sits du hamnat i, trist eftersom ni verkade vara så på G. Men det är väl så när man hamnar i en sån här situation. Man ändras och andra runt omkring en. Själv är jag övertygad om att en ond ande/alien intagit min x-mans kropp. Vi har visserligen haft lite diskussioner om gemensamma konto och sådant, men tack vare att jag varit den som hållit i allt när det gäller ekonomi  - privat och hans företag, så har han inte kunnat göra något sådant.

Eftersom jag inte orkade träta, delade vi som vi tyckte rättvist. Fast många av mina vänner tycker att jag varit den som förlorat. Firma och motorcyklar räknade jag (inte han heller för den delen )inte in när vi skulle dela.
Å andra sidan så kommer han aldrig att kunna anklaga mig för att ha "roffat" åt mig, och det är i stället han som kommer att ha det dåliga samvetet när han (om han) en dag vaknar upp ur sin förvandling.

Sedan tycker jag att du har varit klockren när det gäller tidigare påhopp  !!
Du har svarat - mina ögon - helt rätt !!

Kämpa på Micke, och det är kul att se att du fått tillbaka lite av din humor i dina inlägg igen. Du får mig att le mitt i ditt elände !!

Kram
B
micke73
Seniormedlem

« Svara #144 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 14:11:17 »

och på vilket sätt har jag inte visat respekt?? och varför ska jag respektera någon som uppenbarligen inte vill visa mig respekt??

Om du nu inte vill läsa dessa sk gliringar, fortsätt då inte läsa här. Nä, nån måtta får det vara. Jag tänker fortsätta "försvara" mig mot sådant. Om nu folk vill att jag ska respektera dom så får ju dom respektera mig med! Respekt gäller åt bägge håll.

// Micke
Nora
Fullständig medlem
Antal inlägg: 30

« Svara #143 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 12:38:15 »

Halloo där mr D och Micke
Avsluta denna linjen av konversation och fokusera på det som stödjer och ger bra fokus. Konstruktiva råd tack..till MR D och inga efterslängare,, det gäller er båda. Jag vill inte läsa era små slängar tack..ni har båda haft så bra inlägg..så sluta nu..Visa respekt..TACK.

Upp med hakan Micke och ödsla ingen energi på något som inte ger dig bra energi tillbaka...ska jag säga som blev irriterad över inläggen..ha ha...ja ja..

Lycka till ...båda...Nora
micke73
Seniormedlem

« Svara #142 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 12:31:15 »

Ta dina negativa tankar till din egen tråd är du snäll, bara för att du har bränt ihop betyder inte det att jag har gjort eller kommer att göra det. Om du nu vet detta bättre än en advokat i familjerätt gör så öppna då en egen praktik.

Han upplyste mig mycket väl om eventuella ärendetider, överklaganden mm och hur mycket det skulle kosta. Att hon också skulle skaffa advokat. Snälla du, hoppa över dessa kommentarer och tro inte att jag fegar ur och inte vill höra andras åsikter, men formulera dig lite bättre är du snäll.

Dra dig ur bitterheten så kommer du nog att må bättre, lås upp dörren till fängelsehålan som du verkar ha förskansat dig i.

// Micke

d123456789
Seniormedlem
Antal inlägg: 168

« Svara #141 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 12:07:32 »

Att ha rätt och att få rätt är inte samma sak..

Om jag var målare skulle jag ju sjävklart tycka att det behövde målas i
princip överallt,, Advokaten sa inte hur mycket det skulle kosta dig om du inte vann??
Berättade advokaten hur mycket känslor du skulle få betala med

Berättade han för dig hur lång tid det skulle ta innan ni var i tingsrätten,, berättade han att hon förmodligen överklagar till hovrtten..
Totaltid för det här är nog ca 4 år,, berättade advokaten att han struntar i att ta betalt av dig tills han vunnit målet..

Skulle tro att du får lägga ut för minst 10-15 timmars arbete innan det här är över och domen tror jag inte blir som du förväntar dig,, hon kommer också att skaffa en advokat..

Vart bor du då?? jag menar om jag ska känna ditt ex..

// Mr D
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!