Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 16:02:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13
  Skriv ut  
Författare Ämne: HJÄLP!  (läst 12656 gånger)
micke73
Seniormedlem
Antal inlägg: 189

« Svara #95 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 17:32:21 »

Hej Sylvia !

Vad glad jag blev att du "hörde" av dig, och ännu gladare blev jag när allt är lugnt för dig.
Fick du sova ut?? Hoppas det.

Ha det så gott!!!!!!!!!

KRAM
Micke
Anmäl till moderator   Loggat
Forza
Fullständig medlem
Antal inlägg: 88

« Svara #94 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 16:32:07 »

Tjenare!

Stackare sjuka o allt! Och kallt e de jösses va e det som händer? Hoppas ni snart mår bättre allihop
Här på jobbet är det kaos, ALLA ska förverkliga sina nyårslöften!! Och det samtidigt minsann, fullt ös medvetslös!

Allt lungt på min front idag

Vi höres snart

Många kramar
Från "Bästkusten"
micke73
Seniormedlem

« Svara #93 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 15:04:00 »

Kul att du tyckte om det, jag skriver bara vad jag tycker och tänker när jag tycker och tänker. Jodå fötterna hittade jag, dom fanns i skorna hela tiden  Cheesy och bena satt fast i fötterna så dom hittade jag med! Och då kan man fråga sig hittade jag det som sitter mellan bena.... och fötterna och svaret är Ja vrist. Nu blev det så där kass igen Cheesy Hjälp, klockan är mycket och lillen ska hämtas på dagis!!!

Bättre att rusa ut genom dörren än att gå in i väggen!

Vi skrivs senare ikväll, ångmaskinen går för fulla spjäll nu!

Tack för den fina peppningen tommense, det värmer varje gång!!
KRAM
Micke
tommense
Hjältemedlem
Antal inlägg: 834

« Svara #92 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 14:48:31 »

Nu har jag läst ikapp din tråd...om propp-vana, ställföreträdande ponnyer...och någon slags teori om att vi kvinnor inte säger vad vi menar, men den kom inte från dig. (Bah! Jag säger a.l.l.t.i.d. vad jag menar!)

Mitt i all förvirring, smärta och kaos, nya försök och sömnbrist och att faktiskt ha hittat dina ben och fötter...så har du en mycket trivsam humor och du är mycket bra på att skriva :-) Tack för att du livade upp min Onsdagseftermiddag :-))

Speciellt det där om Pappor och deras kvinnosyn har fått mig att fundera.......

Simma lugnt.
micke73
Seniormedlem

« Svara #91 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 13:31:53 »

Du Nikki, Visst har du rätt i att man måste vara olycklig för att kunna se lyckan. Jag har väl gått i många år och haft ett dött EKG flatline kallas det tror jag, men eftersom jag nu har upplevt både lägsta botten och högsta topp så uppskattar jag den högsta toppen så mycket mer. Och jag har satt den högsta toppen som mål, att det är där jag vill vara i mitt normaltillstånd. Naturligtvis kan man inte vara där hela tiden men att bara nå en bit över flatline får man vara nöjd med anser jag. Tror jag kan lyckas med det på sikt om jag bara ger mig f.. på det. Den lägsta botten är heller inget att förakta, jag tror att man blir en bättre människa av att uppskatta båda sidor av ett mynt så att säga, det ger en helt annan dimension i hur man tänker. Det gäller bara att komma ihåg detta under resten av ens liv så att man inte hamnar i flatline igen.

Nu väntar den där kaffekoppen på mig och det är inte det sämsta!

Må väl alla kära vänner (Jag håller er som kära vänner).
KRAM
Micke
micke73
Seniormedlem

« Svara #90 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 09:46:49 »

Äsch postade för tidigt, jag glömde en sak.

KRYA PÅ DIG JENNY!!!!!
Kram
Micke
micke73
Seniormedlem

« Svara #89 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 09:45:50 »

Jasså du, mina 2 äldsta barn är hemma med feber och ont i halsen, och nån j-vel har limmat fast sandpapper i min hals inatt. Visst vaknade jag med ett leende, det gjorde jag, men hjälp när jag passerade spegeln i hallen, vad var det för monster?? har jag inte vaknat än?? hoppsan det var visst jag. Påsar under ögonen så hela månadens matvaror hade fått plats, så pass röda ögon att hade jag gått ut genom dörren hade trafiken tvärnitat på e4:an (trafikljusvarning), och huvudvärk, vem i h-lvete opererade in en symfoniorkester i skallen på mig igår?? Nä inte fest igår, virusinvation under natten, jaja, nu fick jag ju dela säng med någon i alla fall. Sitter på jobbet nu med den så infernaliskt roliga pappershögen BLÄÄÄÄÄÄ vad tråkigt. Men jag slipper ju karens dag i alla fall. Hmmmm tandläkare hur gör dom när dom blir sjuk?? får dom karies dag då?? Nej, jag vet, dom får håltimme!! Feberdelirium! Fortsätta med papperna ja,kul. Bättre att gå på hal is och ha det glatt, än att gå i lera och sörja!

Må väl mina vänner, nu ska jag ta alvedon och nässprej
Kramar
Micke
Jender
Seniormedlem
Antal inlägg: 204

« Svara #88 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 08:36:13 »

Micke! Om du åker till din kusin så tänk extra mycket för då är jag definitivt inte långt borta Med glimten i ögat (blinkande)

Hoppas ni överlevt nattens minusgrader och vaknat varma och goa med bra humör. Själv ville jag inte gå upp alls idag ONT i halsen och "öm" i hela kroppen...Klart man ska bli sjuk när allt annat börjar kännas lite lättare.

Borde bädda ner mig igen!

Jenny
nikki
Fullständig medlem
Antal inlägg: 46

« Svara #87 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 07:41:05 »

Godmorgon Micke och ni andra
jag är nog inte långt ifrån dig micke för här står mätaren på -8 idag och inga mygg i sikte.
Läste horoskopet i tidningen idag där står det att kärleken står i fokus idag, vet inte om man ska skratta eller gråta för den har stått i fokus länge nog men inte i så lyckliga former...
Nu är det dags att gå till jobbet ha en bra dag ni andra och kom ihåg:
Man måste vara olycklig först för att kunna känna riktig lycka sen när den kommer, och det gör den!!!
Kramar från Nikki
micke73
Seniormedlem

« Svara #86 skrivet: 23 Januari 2008 kl. 06:59:43 »

Klart jag skickar positiva tankar åt dig när jag passerar Halland Jenny!!

Men det blir nog från luften då, men jag funderar på att åka upp till min kusin som bor i Halmstad någon kväll, har inte träffat honom sedan han gifte sig för 3 år sen. Jag menar det är ju bara 8mil till Halmstad från Helsingborg, men från mig är det 90mil.

Så ser du nån liten lokal sol som drar efter e6:an i 200, så kan det vara jag Med glimten i ögat (blinkande)

Texten syndes bra, fast själv kan man ju "gå in i" vokalalfabetet efter nåra pilsner för mycket.
Nä nu måste jag gå ner i källarn och fylla på mer pellets för nu börjar det bli kallt -12, myggfritt i alla fall.

Lev väl, må väl, far väl.

KRAMAR
Micke
Jender
Seniormedlem

« Svara #85 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 22:06:54 »

Var ju tvungen att gå in och skriva ett svar för att se "alkoknappen". Testar att trycka på den..."Denna text är alkoholiserad". Undra ifall det syns?

Hoppas att du sover gott... och vaknar med ett leende på läpparna. BARA -8 ? Huuu... kallt så in i norden ju.. här är minus 2... och det är ovanligt kallt för att vara här...

Jenny
micke73
Seniormedlem

« Svara #84 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 21:52:28 »

Vi har bara -8 grader, men hä blås uta helvitte!

Stog nyss ute på altanen som jag byggde för några år sen och tittade upp mot stjärnorna, tänk om man kunde få sväva upp dit ett tag och se ner på eländet från ett annat perspektiv......... Nä nu ska jag vältra mig i gamla hårdrocksballader tills jag somnar, ni vet från den tiden när alla hårdrockare hade konstant kortslutning i hårfönen, när sminklagren var så tjocka att om dom klev in i en bastu så såg det ut som ansiktet smälte. Hörni har ni sett alkoknappen som finns när man skriver svar? Den finns i den nedre raden av dom gråa knapparna, ovanför alla glada apelsiner, även kända som smileys.

Jag går och lägger mig glad, och det kan jag tacka....... Varför heter det tacka? Jo för att det hade sett konstigt ut att skriva bagge istället. Nå nå, sov gott och dröm om ett lättare och roligare liv!!

God natt mina vänner
Micke
Sökaren
Juniormedlem
**
Antal inlägg: 16

« Svara #83 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 21:14:49 »

Hej!
Vilken härlig grej det där med din son, han brås nog på dig Leende (smiley) Det är bara att öppna hjärtat och börja lasta in kärlek från barnen eller hur?
Min lilla pojk verkar ha kännt av förändringen i mitt och min mans äktenskap för nu börjar han slappna av och visa känslor, förtrots! Vad han bråkade på mig idag när han inte lyckades klättra upp och sätta sig på ryggstödet på vår soffa!!! Vilken liten gangster Leende (smiley)
Älskar honom över allt annat Leende (smiley) Och min man är på delad första plats med min son!
Nä nu rusar jag in i varma duschen för det är -19 utanför fönstret här i snörika & underbara jämtlandsfjällen där jag har privilegiet att bo! (det är bara litet kallt i kåken när det svänger så fort).
KRAM PÅ DIG OCH ALLA ANDRA I NATTEN!
Dröm söta drömmar och vakna som nyutslagna rosor i vårsolen!
Jender
Seniormedlem

« Svara #82 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 20:40:31 »

Vilken underbar son! Jag håller med om att barnen betyder såå mycket när livet rasar på detta viset. Mina barn fyller mig med så mycket kärlek så jag ibland inte kan sluta le... så underbart!

Jag tror att du snart kommer att må mycket bättre, du har viljan och hoppet och dina barn förståss! jag tror de flesta av oss här är lite scitzo, ena minuten känner jag mig starkast i universum och andra så ligger jag och gråter på soffan och inbillar mig själv att allt är sååå jäkla dåligt och att det aldrig kommer bli bättre... Kraftiga svängar blir det MEN det blir mer och mer av de starka stunderna helt klart!

Vad skönt att läsa att du har ett jobb som betyder så mycket för dig och som du älskar. Din chef verkar ju vara väldigt bra också och det betyder mycket i sådana här stunder. Om du åker ner till Helsingborg så sänd mig en tanke när du åker genom Halland för då är jag inte så långt bort Med glimten i ögat (blinkande)

Blir även glad när jag läser att ni skiljts som vänner och att dina barn har er bägge två. Mina verkar ju ha misst sin pappa, i alla fall för närvarande... kanske kommer han tillbaka längre fram... men han går misste om mycket.

Stor kram till dig!

Jenny
micke73
Seniormedlem

« Svara #81 skrivet: 22 Januari 2008 kl. 20:16:03 »

FFFFAL!

Frånskildas Förening För Främjande Av Livet kallar till årsmöte på en filt på en klippa någonstans i Sverige.

Jag blev nyss uppeppad av min äldste son, han kom och sa så här, Pappa jag ser att du är ledsen, men dina barn älskar dig i alla fall, Skynda er att bygga en ark för nu kom syndafloden!!

Underbara barn, hur kan man inte älska dom? Jag blev varm inuti igen, det gråa kalla liksom blåstes bort av en varm sydlig vind från medelhavet. Mina barn, mina älskade underbara barn, tack för att ni finns, ja, jag och min exfru har i alla fall gjort 3 bra saker på 14 år, Det var ju mycket trevligt att göra dom också. Värmen sprids, det roliga kommer tillbaks, lampan lyser lite ljusare tänk vad man kan bli glad av vad ett barn säger till en. Vilken tur att vi bestämde oss att skiljas åt som vänner så barnen inte behöver välja förälder, för hade dom valt mamma så hade jag nog inte suttit här nu.

Varma Kramar till er alla!!!!!!!!
Micke
Sidor: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!