Ciao Tijana!

Varför är man kvar fast man vet bättre?
Bra fråga, kan det vara så att vi blir inkörda i det som man är "van" vid även om man vill spy på det? Man vet vad man har o vet inte vad man får, fast i ditt fall vännen (utifrån den infon du skrivit) så bör du snabbt bryta för att inte bryta ihop. Han o hans pappa är inte värda detta att, bara för att de är vana att ha ngn som skall serva. Antingen "slår du näven i bordet" o talar om för honom (kosta vad det kosta vill, din sanity är viktigare!!) vad som ska gälla eller hur ni ska ha det. Men vet inte om du är rädd för konsekvenserna vilka de än nu blir isåfall behöver du hjälp.
Vad säger dina föräldrar, vet dom om din situation o skulle de isåfall stå på din sida?
Skriv hur mkt du vill, vill du kan du oxå skriva privat mail till mig
Jag är oxå född o uppvuxen här men vet hur mentaliteten kan vara hos "våra". Mitt ex är oxä nerifrån (16 år här) Ändå efter 16 år så har han ett sätt att tänka som är djupt rotat, inte i allt men ändå skiljer det sig mot oss som är födda o uppväxta här på ngt sätt o då kan det vara svårt att "nå" fram med det man vill ha sagt om du förstår vad jag menar (vet ju inte så mkt om ditt utgångsläge)
Långt svar här men hoppas du inte förstår mig fel, känner för dig väldigt mycket o vill att du ska må bra
Hör av dig o upp med hakan

Många varma kramar
Sylvia