Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 16:01:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Otrogen,, var går gränsen??  (läst 1379 gånger)
tiv
Nykomling
*
Antal inlägg: 2

« Svara #13 skrivet: 12 Februari 2008 kl. 17:43:09 »

Jag skule vilja säga så här: om man (eller kvinna) behöver fundera om när man är otrogen, då är man illa ute. Det är (enligt mitt menande) avsikten bakom handlingen som räknas.
Anmäl till moderator   Loggat
suzz
Gäst
« Svara #12 skrivet: 12 Februari 2008 kl. 16:03:38 »

Otrohetsgränsen är vad jag förmodar personlig!
I ett förhållande bör man kanske ta reda på vad ens partner anser som otrohet.
Själv har jag blivit bedragen på det grövsta sett i mina ögon:
Min man har varit känslomässigt engagerad i en annan. Han har hemmifrån mailat till henne med mej  inom räckhåll och skrivit att han inte kan fokusera på det han ska utan att hans tankar är på annat håll( på henne naturligtvis). Han har skrivit saker om mej som jag anser henne inte behöver veta om vårt äkenskap.  Detta anser min man inte som otrohet han menar att det var ju inte så farligt eftersom han aldrig stoppat in "den"(vad vet jag?). själv hade jag haft det lättare att bearbeta tanken med att han haft ett fyllekn***  då hade jag vetat att han förmodligen aldrig sett henne igen..
I mitt tycke anser jag att otrohet börjar när tankarna uppfylls av någon annan än den man har.
//Suzz ilull

d123456789
Seniormedlem
Antal inlägg: 168

« Svara #11 skrivet: 6 Februari 2008 kl. 09:52:15 »

Tråkigt att mindre än 3 procent vågar svara..

Många vill veta men få vågar tala om sin gräns!!

Ni kanske tycker det är helt ok om man har sex med
andra bara man inte är kär utan bara för att det är lite mysigt med sex..

Jag kanske skulle formulerat frågan så här: Har du varit otrogen någon gång??

En Tanke:
Man läser nästan dagligen att männen är otrogna typ 80% mer än kvinnorna,, fantastiskt konstigt,, antingen finns det någon singelkvinna som bara sväljer kille efter kille eller så finns det en massa killar som gökar med andra killar.. jag fattar inte annars vem dom är otrogna med Obeslutsam

// Mr D
« Senast ändrad: 6 Februari 2008 kl. 09:56:20 av d123456789 » Anmäl till moderator   Loggat
d123456789
Seniormedlem

« Svara #10 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 22:04:46 »

Jag har olika gränser...

Måndagar-Onsdag får man inte ens titta på det motsatta könet.. Torsdagar brukar man klä av dom med ögonen.. Fredagar knu..ar man dom med ögonen och på lördagar går man hela vägen.. Söndagar svär man på att man aldrig varit otrogen,, så rullar det på vecka efter vecka....

Det här gäller för min flickvän (som jag tycker)"hon kanske inte håller med"
Min gräns är en puss o kram i vänskapligt syfte till närstående men går
man för bi den med ett ANNAT syfte,, ja då är hon otrogen!!

Min gräns när det gäller andra tjejer/killar då har jag större förståelse
för lita av det ena och det andra,, men dom får inte knu..a eller grov hångla..
Gränsen verkar förflytta sig när man dricker alkohol.... nu kom jag på ett nytt ämne!!!

När det gäller min egna gräns för mig så skriker jag
som Magnus Uggla,, "Den var aldrig inne"

Nä,, det är som för min flickvän... Gråtande Gråtande Gråtande
// Va?
« Senast ändrad: 5 Februari 2008 kl. 22:06:45 av d123456789 » Anmäl till moderator   Loggat
Svenne
Fullständig medlem
Antal inlägg: 97

« Svara #9 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 18:25:31 »

Otrohet....

Jag har min definition. Otrogen eller svekfull är man när man gjort saker som man inte kan säga till sin partner att man har gjort utan att denne blir arg eller besviken. Detta behöver inte vara av sexuell natur. Kan vara vad som helst.

Vad man nu inte kan göra, är upp till varje förhållande. Det finns faktiskt förhållande där ena partner går ut för att k....a runt med full välsignelse, detta är inte otrohet.

Ovanstående gäller för det perfekta förhållandet. Jag vet inte om det finns ett sånt förhållande. Kanske är en utopi.

Jag kan säga att jag har varit otrogen många gånger enligt min definition. Dock aldrig sexuell natur kan jag tillägga.
Elisabeth
Juniormedlem
**
Antal inlägg: 12

« Svara #8 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 17:29:16 »

Det är då definitivt inte otrohet att fantisera om andra!
Herregud, jag tror inte det finns någon som endast tänkt (och tänt) på den egna partnern hela livet!!!

MEN av erfarenhet från mitt imponerande långa snart trettio åriga liv  Leende (smiley) så har fantasier ibland lett till verklighet och då är det ju definitivt otrohet så man kanske inte ska fantisera för mycket......

Hur som helst så har jag inte sett det som otrohet när min man någon gång har kollat på porr, och om han flirtat lite har jag inte tagit illa upp MEN så fort det blir fysisk kontakt så är min gräns nådd.

d123456789
Seniormedlem

« Svara #7 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 15:05:31 »

Skrattar,, det gjorde du bra..

Jag måste dra, kanske du får reda på det i kväll,, min gräns..
Lucky Luke
Seniormedlem
Antal inlägg: 224

« Svara #6 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 13:08:27 »

Va?
Bättre kan du..

Citat
Nu skrev du så där snabbt igen!!!

Citat
"Mr drygmassasiffror"
Mr drygtmassasiffror, skulle det vara...

Ärligt, jag vill veta var din gräns för otrohet går..
« Senast ändrad: 5 Februari 2008 kl. 14:05:34 av Lucky Luke » Anmäl till moderator   Loggat
d123456789
Seniormedlem

« Svara #5 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 13:06:18 »

Lucky Luke, skrev "Men är det inte bättre att du delger oss alla vad otrohet är?Så slipper vi andra ovetande spekulera..."
Nu skrev du så där snabbt igen!!!

Kommer du ihåg när Pippi Långstrump gick till skolan,, fröken frågade om någon i klassen visste hur mycket 2+2 blir..
Pippi svarade: "vet inte fröken det!!"
Klart att fröken visste det,, men hon ställde ju frågan för att hon förmodades få höra olika svar!!!

Ditt svar kanske är rätt för dig men inte för mig och tänk om det var så
lätt att svara på min fråga,, jag lovar att jag inte skulle ställa den här frågan då!!!!

"Mr drygmassasiffror" Nu blev det personligt påhopp men det ser jag bara som en svaghet hos dig  Med glimten i ögat (blinkande)

// Mr D
« Senast ändrad: 5 Februari 2008 kl. 13:23:26 av d123456789 » Anmäl till moderator   Loggat
Lucky Luke
Seniormedlem

« Svara #4 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 12:47:36 »

Mr drygmassasiffror

Citat
Jag blev förstås orolig och var tvungen att pressa henne lite när hon kom hem, och då kom det fram att det fanns en annan. Min fru var kär i en arbetskamrat.

Är i mitt tycke otrohet. Men är det inte bättre att du delger oss alla vad otrohet är?Så slipper vi andra ovetande spekulera...
« Senast ändrad: 5 Februari 2008 kl. 12:49:40 av Lucky Luke » Anmäl till moderator   Loggat
zitra
Nykomling
*
Antal inlägg: 5

« Svara #3 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 12:38:15 »

det där är ju en himmla svår fråga,,,och så tror jag att det är upp till var och en att bestämma för sig själv vart grännsen går.....Alla är vi ju olika, men jag tror att det är viktigt i ett förhållande att man pratar om det här ,,att man kommer överens vad som är tillåtet,,

och jag tänker givetvis på mig själv då ,,som när jag kom på min man att sitta och titta på porr på datorn själv,,när jag finns tillgänlig,,och vi har ett fantastiskt sex liv,,trodde jag ,,jag vart fruktansvärt sårad,,kännde mig bedragen,,kännde mig inte tillräklig,,,

vi pratade om det här och jag sa att jag kände mig lika sårad som om han hade varit med en annan kvinna,,ja det hade faktiskt varit bättre,,,

han sa att han inte alls hade ens tänkt på det,,att han bara tyckte det var kul,,att han ville få mer tipps till vårat sex liv,,som om vi inte har nog,,

för mig är det lika med otrogenhet att han tittar på porr eller chattar på nätet ,,och även om han fantiserar om en annan kvinna ,,gör han det så kan han ju inte älska mig helt och fullt men,,,,

,,då  är jag också otrogen,,för jag fantiserar också om andra män,,och det gör jag för att vi har det jobbigt i vårat äktenskap,,vi kan inte vara ärliga med varandra,,vi båda söker bekräftelse,,men i slutändan så vill jag bara vara med han  för jag älskar han,,

jag tror att om man älskar någon helt och fullt så vill man inte vara med nån annan,,inte ens tänka på nån annan,,då behöver man ju inte det,,då uppfyller ens älskade alla mina önskningar,,

men ,,jag vet inte,,jag undrar också på vad gränsen går,,¨så det är en bra tråd,,
d123456789
Seniormedlem

« Svara #2 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 12:18:17 »

Kanske du skriver snabbare än du tänker i bland,, men det stod aldrig att hon varit otrogen i hans text..
Att du fabriserar om att hon har varit otrogen får ju stå för dig!!!!!!
Därför ville jag inte förstöra hans tråd utan skapade en egen ang detta ämne..

Så nu känner du dig dum och skriver om andra saker än själva ämnet...
Din gräns vet jag ju redan var den är så du behöver inte svara,, det läste jag ju på hans sida!!!

Men ni andra vart går gränsen??

Lucky Luke
Seniormedlem

« Svara #1 skrivet: 5 Februari 2008 kl. 11:42:47 »

Varför frågar du ,du sitter ju inne med alla svaren.... Rullande ögon (ironi) Rullande ögon (ironi)
Kvinnor är bittra...vill bara sko sig ekonomiskt...Familjerådgivning suger..har man blivit dumpad så har man...systemet är kasst.. etc

Bra att du kör dina egna trådar istället för att förstöra alla andras..fortsätt med det.
d123456789
Seniormedlem

« skrivet: 5 Februari 2008 kl. 11:16:26 »

Nååå,, vart går gränsen??

Jag tog upp detta ämne bland grabbarna på hockey bockey
och vi har en rak och ärlig stil mot varandra..

Vad vi skrattade och vad olika svar vi fick höra!!!!
Men den som blir bedragen skrattar INTE Gråtande !!!!

Bla, sa min storebror att det är tanken som räknas och alla skrek,, GLÖM DET!!!
Va-fan då är ju vi otrogen hela tiden skriker grabbarna..

En sa: men om jag har tanken någon annanstans medan jag trycker in den,, räknas det som otrogen då,, undrade han!!!

Nååå, var går gränsen för dig??
// Mr D

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!