Skilsmässa - Ett forum där man kan prata om separationer
29 Juli 2010 kl. 16:04:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: 'SMF - Just installerat!'

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur blir JAG en bättre människa  (läst 3233 gånger)
Flutterby
Juniormedlem
**
Antal inlägg: 11

« Svara #5 skrivet: 16 Januari 2010 kl. 00:17:22 »

Jag tänkte tipsa om ett sätt att jobba med sig själv som är enkelt och som man kan göra hemma på sin kammare.
Läs Mia Törnbloms bok "Självkänsla Nu!". Med hjälp av att skriva i sin "Jag är bra-bok" lär man sig bekräfta sig själv, vilket gör susen för ens låga självkänsla Leende (smiley) Och att ha en god självkänsla är en bra grund att bygga vidare på.
Att sedan gå på hennes föreläsningar ger många igenkännanden och aha-upplevelser och är väl investerade kronor.
Jag ska i vår gå för fjärde gången Leende (smiley)

Kram på er alla som kämpar Leende (smiley)
Anmäl till moderator   Loggat
broken
Seniormedlem
Antal inlägg: 240

« Svara #4 skrivet: 28 Oktober 2008 kl. 16:21:18 »

Tack Johnnyboy!

Fick uppslag på något att göra som jag länge har drömt om och som jag hade tänkt att spara tills barnen blir stora men varför vänta det kan jag göra nu (när pengar finns)

tryggadyningen
Seniormedlem
Antal inlägg: 246

« Svara #3 skrivet: 28 Oktober 2008 kl. 06:50:18 »

Hej.

På många ställen kan man också åka som volontär dvs man få jobba lite varje dag och delta i i aktiviteter på den lediga tiden.
På Ängsbacka tex kostar det 150kr/dag att komma som volontär då ingår mat och boende!

Kramiz!

AnnaK
Johnnyboy
Hjältemedlem
Antal inlägg: 539

« Svara #2 skrivet: 27 Oktober 2008 kl. 21:13:41 »

Alla tips är jättebra och kan passa olika människor.
För de som inte har råd med 8350:- i kursavgift för fyra dagar
 på "Baravara" finns också andra alternativ.
Det finns s.k. retreatgårdar och klostermiljöer också
där man i tystnad och föredrag/samtal kan finna vila för själen
och utveckling för sin person, och som kostar lite mindre pengar också.

Sök på retreatgårdar, kloster, Svenska kyrkan, Katolska kyrkan t ex.

Tack ändå för ditt tips Enhändigman.

Gläds med dig att den gav dig något för ditt vidare.

Lycka till alla!

/J
Enhändigman
Seniormedlem
Antal inlägg: 351

« Svara #1 skrivet: 21 Oktober 2008 kl. 19:51:22 »

För den som känner att jag vill nu vidare i livet och utveckla mig själv
kan jag rekommendera "Baravara" i Dalarna.
Se deras hemsida med samma namn.
Börja med kursen Dörröppnare 1 och du har en bra grund att stå på med dig själv.

Jag har gjort det och kommer med största sannolikhet att åka tillbaka.

För er om är i tvivel området rekommenderar jag er att snarast gå den första kursen
var och en vid olika tillfällen.
Ni kommer då att har en betydligt större chans att ha en fin kommunikation inte minst
om ni har barn och o avsätt om ni väljer att leva tillsammans eller gå skilda vägar.

Lycka till!
/F
Lena-moderator
Administratör
Juniormedlem
Antal inlägg: 16

« skrivet: 9 Februari 2008 kl. 21:13:22 »

Hej !
En skilsmässa innebär nästan alltid en personlig kris. När man är på väg ur krissituationen så brukar man själv komma till insikter om sig själv. Det finns då möjlighet att ändra på sig själv och gå vidare med sitt liv. Kanske som en bättre människa.

Hjälp dina läsare genom att tipsa om hur just du arbetade med dig själv för att trivas bättre med dig själv.  Ge tips på och diskutera hur man kan växa som människa.

Eder Lena

Allmänna regler för forumet hos skilsmassa.eu:

Det är förbjudet att skriva sådant som strider mot Svensk lag. (Dvs förtal, hets mot folkgrupp osv).  Det är också förbjudet att lämna ut någon person med namn eller på annat sätt så att denna kan identifieras på forumet. Det gäller även personer som räknas som ”kändisar”.

Alla som publicerar och svarar på inlägg förvantas använda sig sig av en trevlig ton.

Tänk på att det skrivna ordet ofta kan missförstås, eftersom det är svårt att förmedla tex tonfall. Försök att undvika ironi eftersom detta lätt missförstås.

Skilsmässa forumet hos skilsmassa.eu är ett privat forum, det innebär att moderatorn kan ta bort eller censurera inlägg med enda invändningen att denna inte godkänner inlägget.

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!