Han ringde och jag har precis kommit hem igen. Har haft mitt livs jobbigaste samtal. Talade om för honom vad jag tyckte kring barnen och han hade ingen direkt lösning mer än att han ska jobba på det. Det räcker inte för mig. Han har sagt det så många gånger förr. Hans löften räcker inte och det sa jag till honom. Han ville inte gå
med på att låta barnen bo hos mig och han bara ha umgänge och sedan bröt han ihop. Det var så fruktansvärt att se honom så ledsen och jag förstår precis hur han känner sig. Kunde bara säga att jag hoppas att det finns en annan lösning där vi båda kan känna oss nöjda och som är bra för barnen. När jag skulle gå så gick jag upp en sväng till barnen bara för att få höra dom. Han hade plockat ner bröllopskorten igen. När jag kom ner sa han att han hade plockat ner dom för att han inte orkade att titta på dem och sedan bröt han ihop igen och klamrade fast vid min hand och sa "hur kunde det bli så här fel". Det enda svar som jag kunde ge var att nu kan det inte gå mer fel. Nu kan det bara bli bättre. Han vill trots allt forfarande åka på semester tillsammans med mig och barnen vilket jag ändå tolkar som att han inte skyr mig som pesten.
jag vill inte vara med om detta