Jag är i samma sits som er andra. Väntar på att min man ska antingen hitta tillbaka till sina känslor eller på att han ska avsluta. Ibland blir jag så trött på att vänta att jag också överväger att flytta. Men det är ju inte det jag vill alls. Ibland är jag jättebra på att leva mitt liv, ta hand och barnen och bara vara. Ibland önskar jag att någon berättade för mig hur detta kommer att gå.
Det har gått upp och ner de senaste 1,5 åren mellan oss sedan bomben. Det var upp under sommaren och hösten. Och nu är det definitivt en dalgång sedan nyår där vi grälar och där han känner sig trängd samtidigt som han knappt är hemma alls utan veckorna går utan att han ser mig och barnen. Han jobbade tom på sonens 1-årsdag och var så illa tvungen att resa bort den fredagen för att jobba med någon kris över helgen. Samma sak hände i augusti då han for på den andra sonens 6-årsdag. Han menar att jobbet är ohållbart med alla resor, och jag håller med honom. Samtidigt är det ju inte lätt att hitta ett annat jobb i denna lågkonjunktur.
Det finns ju inga facit på hur man ska göra för att bli lycklig. Det tycker jag är synd

Samtidigt är det så otroligt många som tror sig veta vad som är rätt och riktigt att göra.
Hur länge ska man orka vänta på någon, och var går gränsen? Vem vet svaret? Inte jag.
/kramar