Hej!
Ville bara bidra lite till att i bästa fall räta ut förvirringen, eller kanske jag förvärrar den.
Två olika referenser till två olika trådar och två egna sammanhang.
Så här läser jag allt:
Ello skriver ett inlägg till Zeb411 om sin egen situation:Är inte det dåligt att han inte ens talar om för barnen när han ska komma hem!?!?!
Micke73 skriver i sin egen tråd (Micke73) så här om sin situation:Sedan sa hon så här, eftersom hon fortfarande bor kvar men ni har inga skyldigheter eller redovisningsplikt mot varandra längre så tycker jag du ska börja träna, säg till barnen vart du är men säg inget till henne utan låt henne fråga barnen eller att hon får ringa dig och undra vart du är, det visar att du tänker starta om.
Också ett tänkvärt sätt att jobba sig igenom detta.
Ello skriver nästa inlägg till Micke73. Med detta inlägg syftar hon på sin egen situation, och inte Micke73´s situation, dvs vad hon också skrev om till Zeb411 (ovan):Undrar bara när slutar redovisningsskyldigheten att upphöra? Om man bor under samma tak och har barn gemensamt, är det då att begära för mycket att få reda på när människan kommer hem? Tycker inte det är att snoka, bara att visa respekt. Men rätta mig gärna om jag har fel!
Forza fyller på och kommenterar Ellos situation på Micke73´s tråd:Klart att du ej har fel, han har skyldighet åtminstånde inför sina barn men naturligtvis till dig med; det kallas RESPEKT för helskotta!!!!!!!!!!! Vad e de med folk!
Micke73 tolkar logiskt att både Ello och Forza kommenterar hans situation,
fast- och det är så jag uppfattar det – de kommenterar Ellos situation.
Att Micke är missnöjd är förståligt. Han skriver på sin egen tråd:Nu blev det nog ett missförstånd här. Det var inte mina ord eller tankar. Det är SJÄLVKLART att så länge man bor under samma tak så måste den andra få reda på när man kommer hem, det är ju bara att se till sig själv jag skulle bli hispig om hon inte kom hem ungefär på den tid hon brukar komma hem....Snälla tagga ner lite grann, andemeningen var inte så som det låter när man läser citatet. Ni får tro vad ni vill men jag är helt ärlig i vad jag skriver här.
Om det är så att ni ej tror på vad jag skriver så kan jag inte annat än säga att ni tror fel.
Detta blev lite omständligt. Men så här förstod jag missförståndet.
Lycka till alla med ökad klarhet i alla avseenden!
Önskar er också tröst och styrka i era situationer.
J