Hej alla!
Nykomling= snart nyskild.
Fick av min fru redan för ca två månader sedan att hon vill att vi skulle skiljas.
Vi är ett par sedan 20 år och har två barn 12 samt 14. och visst har vi som alla andra haft upp och ner perioder.
Men vi har alltid lyckats lappa ihop det.
Men nu var det på allvar enligt henne.
Jag bad om att vi kanske skulle ta hjälp (familjeterapi etc) med att reda ut detta innan vi löpte linan ut så vi bägge visste varför (hennes förklaring var och är luddig, typ : vi haft vår bästa tid, massor av gamla olösta gräl etc men inget precist, och med ovilja att gå in i detaljer) och att vi hade provat allt innan barnen blir drabbade av detta vuxenval
Men efter många samtal och diskussioner under en månads tid, så förstod jag att detta var för henne det som kändes rätt att göra. Så jag accepterade hennes val och lät gå med på att skiljas.
Det är nu det konstiga sker efter ett litet tag, jag börjar leta nytt boende då hon vill behålla vår gemensamma bostad, hittar ett nytt och frågar ännu en gång om det är detta hon vill och om jag verkligen skall ta en ny bostad, svaret blir, citat” ja om det känns rätt för dig! Jag skriver på köpekontraktet. Men kan inte ta över det ny förränn efter årsskiftet.... puh tungt när allt är klart i skallen.
Jag föreslår för frugan att vi för att undvika slitningar under tiden fram till min flytt ( vi är överrens om delad vårdnad och att vi skall ha en framtida bra kontakt för barnens skull) kanske borde se över möjligheten till att vi hittar egna tillfälliga boende varannan vecka utanför den gemensamma bostaden så att barnen kan vänja sig successivt i sin hemmiljö innan det sker skarpt.
Men här är det stopp, hon tycker att jag kan flytta ut varannan vecka (eller helt) och/eller bo med henne varannan!! hon säger sig inte ha några problem med att bo tillsammans med mig under tiden.
Men det har jag! för hon är fortfarande snygg, sexig och det finns i mig känslor kvar som jag inte vill känna, jag vill påbörja min separation från henne känslomässigt och kan inte göra detta när vi bor ihop.
Samtidigt vill hon inte att vi skall påminna barnen om att vi skall skiljas (barnen har fått reda på våra tankar för ett par veckor sedan) utan att vi skall ta diskussionerna när dom sover eller inte är hemma. när jag försöker ta upp frågor runt skillsmässan, går hon och säger att det får vi ta någon annan gång, barnen är vakna!! ( i annat rum)
Hur kan detta fungera!? Har någon erfarenheter eller tankar som kan ge mig lite styrka, jag känner mig tvekande och känner att detta kan bli det sämsta valet som görs ( om vi bor ihop) och att vi riskerar vår framtida umgänge.
Och är det ett normalt tänkande från den som vill skiljas i och med att hon tagit sitt beslut långt innan jag fick detta till mig.
Soon lonly!

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat